Access database
Fra : Plaisir

Dato : 09-02-08 23:07

Jeg skal have tilkoblet en Access database til min FP hjemmeside. Har læst
at min WEBvært (Unoeruo) skal understøtte ASP.
Da jeg bestilte mit domæne, skulle jeg vælge mellem PHP eller ASP. Vidste
dengang ikke hvad det betød, så jeg valgte PHP.

Men det betyder vel, at jeg ikke kan anvende Acces? Eller hvad?
Skal/kan jeg bruge MySQL istedet? Og er det "bedre" end Acces?

mvh
Plaisir

Fra : Kurt G

Dato : 13-02-08 21:14

"Plaisir" <spilopmager@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det betyder vel, at jeg ikke kan anvende Acces? Eller hvad?
> Skal/kan jeg bruge MySQL istedet? Og er det "bedre" end Acces?

Access er en database, medens PHP og ASP er programmeringssprog.
At du har valgt ASP, skal du ikke være ked af, det er nok det nemmeste af de
to programmeringssprog at starte med (jeg bruger selv ASP).
Din udbyder må kunne oplyse dig, om de understøtter Access.
Hvis du har store datamængder, er MySql den bedste løsning, i hvert fald den
hurtigste. Så vidt jeg husker, er der en begrænsning i Access på antallet af
poster i hver tabel, men hæng mig ikke op på det.
Jeg bruger selv i al almindelighed Access til mindre databaser (jeg laver
heller ikke andet end små programmer :- )og det kører udmærket.

Mvh Kurt

Fra : Jesper F

Dato : 27-02-08 11:37

> Hvis du har store datamængder, er MySql den bedste løsning, i hvert fald
> den hurtigste. Så vidt jeg husker, er der en begrænsning i Access på
> antallet af poster i hver tabel, men hæng mig ikke op på det.

Det er ikke begræsning på antallet af poster i en tabel, men Access egner
sig ikke godt til websites med mere end beskeden trafik. Til helt små sites
kan det være udemærket.
Accessfilen kan være op til 2gb men postantallet er ikke begrænst.
Det er primært antallet af samtidige brugere, der er access' problem.

/ Jesper