Dell server harddiske larmer
Fra : Provsten

Dato : 10-02-08 10:13

Hej

Jeg har fornylig købt mig en Dell server (Power Egde T105) til
hjemmenetværket. Her i starten har jeg brugt tiden på at lære den at
kende, og prøvet ting af. Det har desværre betydet, at jeg har været
nød til at reinstallere styresystemet Efter reinstalleringen er
min(e) harddiske begyndt at sig en "klunk" lyd sådan cirka hver 10
sek. Denne lyd begynder at komme i forbindelse med opstart omkring
hvor skærmbillede kommer med Opsætning af netværkforbindelse osv.
Før reinstalleringen var serveren temmelig lydløs, så denne ændring
synes jeg er temmelig underlig, men måske mangler jeg at gøre et eller
andet, og håber i kan hjælpe mig med dette.

Mine gæt kunne være følgende:
- mangler at sætte et eller andet på harddisk styrringen
- mangler at sætte et eller andet op på raid controlleren
- mangler at sætte et eller andet op i styresystemet
da den ligesom hele tiden arbejder. Har i nogle ideer eller hjælp til
dette?

Min opsætning er.
Dual-Core AMD Opteron 1214 (2,2 GHz)
2 500 GB harddiske der kører i Raid 1
Microsoft Windows® Small Business Server 2003 R2 Standard Edition
( sbs )

Håber virkelig der er nogen derude som kan komme med det gyldne råd,
så harddisken holder op med at klunke.

Med venlig hilsen
Provsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-02-08 13:25

Provsten skrev bl.a.:

> [...]
> synes jeg er temmelig underlig, men måske mangler jeg at gøre et eller
> andet, og håber i kan hjælpe mig med dette.

Jeg har samme problem, når min mailserver kører i et vindue. Så står den og
poller disken konstant med samme irriterende lyde. Lukker jeg vinduet ned,
så mailserveren kun kører som en service, ja så holder den helt op med det.

Jeg er sikker på, at du har een eller anden service eller aktivt vindue, der
står og poller disken konstant. Der er næppe nogle tekniske ting involveret,
der er ingen specielle drivere til dine diske.

Claus

Fra : Provsten

Dato : 29-02-08 03:05

On 14 Feb., 13:24, "Claus Tersgov" <nospamn...@tersgov.dk> wrote:

> [...]
> står og poller disken konstant. Der er næppe nogle tekniske ting involveret,
> der er ingen specielle drivere til dine diske.

Hej Claus

Tak for dit indlæg.

Jeg vil lige teste det, men jeg har vist ikke nogle vinduer åben.
Desuden kommer lyden også før, jeg logger ind. Faktisk starter lyden,
når den er færdig med at læse ind, hvilket passer med det lille
opstartsvindue kommer - Please wait og der står Prepare network...

Provsten