Gummibåd contra jolle
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 03-02-08 19:58

Mojn !!
Jeg har en lille jolle med en 5 hk motor til. D.v:s., at jeg skal have
kaj,- og oplagringsplads --- og til stadighed køre ned og tømme den
for vand, når det har regnet en del. Jeg bruger den til lystfiskeri i
Flensborg Fjord når det ikke blæser for meget.
Dette får mig til at overveje at spare kaj- og oplagringsplads ved at
bytte den til en gummibåd, som jeg kan puste op hjemme og tage med på
min trailer. Så kan jeg tage den med hjem igen til jeg skal bruge den
igen.
Hvad vil I råde mig til, kan man vande sig til dette, hvis man plejer
at fiske fra en glasfiberjolle 1,5 x 4,0 m. ???
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Kent Hald

Dato : 03-02-08 22:02

"Hans Mikkelsen (slet 2K7EH)" <bkfoto3@2K7EHmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad vil I råde mig til, kan man vande sig til dette, hvis man plejer
> at fiske fra en glasfiberjolle 1,5 x 4,0 m. ???

Har din trailer for- og bagklap, der kan slås ned,
kan man få bådudstyr, til at montere på traileren.
det vil sige ruller i bag med kølrulle samt stævnbeslag,
evt med spil, og ved længere både, forlænget træk.
Så kan du transportere din båd på traileren.

Det brugte jeg for nogle år siden, til en 14,5 fods Crescent,
inden jeg fik en større båd og rigtig bådtrailer.
og det virkede fint
Jeg vil tro, det kan fås endnu.

Venlig hilsen,

KH

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 04-02-08 13:42

Kent Hald wrote:
> [...]
> evt med spil, og ved længere både, forlænget træk.
> Så kan du transportere din båd på traileren.

Enig med Kent. Formentlig hurtigere at tømme den for vand, end at fylde
gymmibåden. Hvis der ikke er bundprop i, koster det ikke meget at få den
monteret.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-02-08 12:48

Hans Mikkelsen (slet 2K7EH) wrote:

> Hvad vil I råde mig til, kan man vande sig til dette, hvis man plejer
> at fiske fra en glasfiberjolle 1,5 x 4,0 m. ???

Gummibåde er middelmådige fartøjer, og de slet ikke egnet til fiske fra.
Få fat i en brugt bådtrailer der passer i størrelsen til din
glasfiberjolle, eller få lavet en presenning så båden er overdækket når
den ikke er i brug, så skal du ikke bruge tid på at øse den...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen