Smerlinge
Fra : Mogens Christensen

Dato : 05-02-08 18:02

Jeg påtænker at anskaffe et par smerlinge til at hjælpe med at holde
sneglene nede. Pragt og netsmerlinge bliver ret store så jeg overvejer i
stedet dværg eller zebrasmerlinge. Er det noget der duer over for sneglene
som kun er små "skivesnegle" ? Og vil de forgribe sig på mine rejer, mange
af dem er ret små (ca 5mm)? Rejerne er jo i modsætning til sneglene ret
vakse til at komme af vejen, de har indtil videre forstået at hytte sig over
for de andre fisk, eller også formerer de sig så hurtigt at tilvæksten ikke
kan nå at blive spist, men det er nok usansynligt.

MVH
Mogens

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-02-08 20:19

Mogens Christensen wrote:

> [...]
> stedet dværg eller zebrasmerlinge. Er det noget der duer over for sneglene

Miner smerlinger spiser dem med største velbehag. Har dog ikke indtryk af at
det er zebrasmerlingerne der står først i køen, men måske er de bare for
små til at gøre sig gældene i konkurrencen.

> [...]
> over for de andre fisk, eller også formerer de sig så hurtigt at
> tilvæksten ikke kan nå at blive spist, men det er nok usansynligt.

De vil helt sikkert tage noget yngel, men jeg tror det er meget usandsynligt
at de vil udgøre en trussel mod din rejebestand, hvis der ellers er
gemmesteder nok i akvariet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Bainz

Dato : 05-02-08 20:23

Mogens jeg tænkte på hvorfra i landet er du for tænkte måske du ville af med
nogen af de rejer.
Eller er der andre der vil af med nogen rejer jeg er nordjyde bor 35 km fra
aalborg mod thisted.
Bainz
P.s jeg må heller sige det nu for får sikket hak over snuden for det men
undskyld ved godt denne ikk er markeds gruppe

Fra : Mogens Christensen

Dato : 05-02-08 21:44

"Bainz" <bainz@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Mogens jeg tænkte på hvorfra i landet er du for tænkte måske du ville af
> med nogen af de rejer.

Du skal i såfald køre langt , jeg bor nemlig i Sønderborg. På den anden side
kommer der folk hernedaf fra hele landet når der skal hentes øl over
grænsen.
Hvis du skulle komme forbi må du gerne få nogle stykker, ellers er den
lokale akvariepusher den normale aftager.

Fra : Bainz

Dato : 06-02-08 05:04

Ja chancen er da for at der snart skal hentes øl igen