Ferskvandsrejer
Fra : S. M

Dato : 05-02-08 17:51

Hvor mange typer rejer findes der til ferskvandsakvarier, og er der
nogle af dem der kan yngle i fangenskab ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Frandsen

Dato : 06-02-08 08:57

"S. M" <stonefox58@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvor mange typer rejer findes der til ferskvandsakvarier, og er der
> nogle af dem der kan yngle i fangenskab ?

Øh... typer? Der findes faktisk en hel del arter(?) til ferskvand. Prøv at
se på http://www.rejesite.dk.

Ja, de kan godt yngle i fangenskab, men nogle af dem, bl.a. den populære
eller let tilgængelige armanoreje, skal have salt- eller brakvand til
larverne. Jeg har selv kirsebærrejer (fik dem for ca. 14 dage siden), og de
yngler i ferskvand.