Akvarie i vatter?
Fra : Kurt Høegh

Dato : 04-02-08 22:25

Hej

Jeg skal beklage hvis spørgsmålet har været behandlet her for nylig, men
jeg har ikke kunnet søge mig frem til noget.

Jeg er ved at indrette et akvarie (Juwel Vision 180 liter). Og jeg har
lidt døje med at få det til at stå helt i vatter, da møblet som hører
til, har hele otte fødder, som jeg skal have lagt et eller andet under.

Som det står nu, er forskellen på vandstanden omkring 3-4 mm fra højre
til venstre side af akvariet. Er det acceptabelt, eller risikerer jeg at
skade akvariet hvis det ikke er 100% i vatter?

På forhånd tak.

/Kurt

Fra : Frandsen

Dato : 05-02-08 09:44

"Kurt Høegh" <kurt_hoegh@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Som det står nu, er forskellen på vandstanden omkring 3-4 mm fra højre til
> venstre side af akvariet. Er det acceptabelt, eller risikerer jeg at skade
> akvariet hvis det ikke er 100% i vatter?

Jeg har et Juwel 160 som hælder lidt fremad, og det har ikke været noget
problem. Jeg tror nok, at akavariet kan holde til det.

Fra : Bainz

Dato : 05-02-08 16:12

har haft et 530 til at stå bare i en garage om sommeren med fisk i det stod
bare på fliser og på flamingo det stod mere ind 2 cm skæv og der skete
intet.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-02-08 12:37

Kurt Høegh wrote:

> [...]
> til venstre side af akvariet. Er det acceptabelt, eller risikerer jeg at
> skade akvariet hvis det ikke er 100% i vatter?

Hvis akvariet er understøttet jævnt hele vejen rundt burde det ikke give
nogen problemer. Kan fødderne ikke justeres?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 05-02-08 16:48

"Kurt Høegh" <kurt_hoegh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> venstre side af akvariet. Er det acceptabelt, eller risikerer jeg at skade
> akvariet hvis det ikke er 100% i vatter?

Det der er absolut vigtigt er at der ikke opstår "vrid" i akvariet
Mvh
Jacob

Fra : Martin Bak

Dato : 07-02-08 21:47

> [...]
> venstre side af akvariet. Er det acceptabelt, eller risikerer jeg at skade
> akvariet hvis det ikke er 100% i vatter?

Akvariet tager ikke skade af at stå skævt, men hvis det vrider kan det gå
galt.

Her er hvad jeg har gjort med min tank på 960 liter med 10 ben:

Skrue de medterste ben op, så tanken alene står på hjørnebenene.
Vand i, så den nederste alu-kant lige er dækket. Justere de 4 ben i
hjørnerne så tanken står helt lige. Det kan jo ses på vandspejlet i forhold
til alukanten. Derefter justere resten af benene op så de lige netop
støtter, men ikke presser.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kurt Høegh

Dato : 10-02-08 19:20

Tak for hjælpen alle sammen! Jeg skubbede lidt rundt med det og prøvede
mig frem med diverse fremmedlegemer til understøttelse, og det blev
ganske fint til sidst. Det står stadig ikke helt i vatter, men det
vrider i hvert fald ikke målbart.