1U blæser-"ting"?
Fra : Steen Suder

Dato : 06-02-08 17:57

Til et særligt behov har jeg brug for en rack-"dims" med flg. egenskaber:

* Til 230V.
* 1U, 19" (evt. 2U).
* Forsynet med blæsere indeni, så den kan suge luft fra fronten og blæse
denne /bagud/.
* Skal ikke være alt for dyb; 10-30cm er OK.
* Ikke alt for dyr.

Jeg har prøve min vanlige leverandører af denne slags "skæve" ting, men de
har ikke lige hvad jeg søger.

Er der nogen her, der kan hjælpe?

--
Steen Suder

Fra : Benny Amorsen

Dato : 06-02-08 19:10

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> [...]
> * Ikke alt for dyr.
>
> Jeg har prøve min vanlige leverandører af denne slags "skæve" ting, men de

Det bliver ikke særligt effektivt at blæse ind eller ud på kun 1U. Du
kan ikke finde 2U eller tage luft ind fra oven eller fra neden?

/Benny

Fra : Steen Suder

Dato : 07-02-08 19:58

Benny Amorsen wrote:

> Det bliver ikke særligt effektivt at blæse ind eller ud på kun 1U. Du
> kan ikke finde 2U eller tage luft ind fra oven eller fra neden?

Det er jeg klar over.

Vi køler på forsiden af vores rackskabe fra en rist i gulvet.

Enhederne jeg adresserer her, sidder og øverst og bagest i skabene og kan
ikke selv suge til sig. Derfor søger jeg en lille enhed, der kan flytte en
smule luft bagud øverst i skabet. Der skal ikke meget til.

--
Steen Suder

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 06-02-08 22:26

On Wed, 06 Feb 2008 17:57:00 +0100, Steen Suder wrote:
> [...]
> * Ikke alt for dyr.
>
> Jeg har prøve min vanlige leverandører af denne slags "skæve" ting, men de

Vi har nogen på arbejde. Bruges til mini-itx bundkort. (Har std hul bagpå)
Tror også at vi fik enkelte af dem leveret med 220V strømforsyning.
Har ikke lige navn på leverandør her.
/hjj

Fra : Steen Suder

Dato : 07-02-08 19:56

Hans Jørgen Jakobsen wrote:

> Vi har nogen på arbejde. Bruges til mini-itx bundkort. (Har std hul bagpå)
> Tror også at vi fik enkelte af dem leveret med 220V strømforsyning.
> Har ikke lige navn på leverandør her.

Du tænker på et rackkabinet til mini-itx-bundkort, ikke?

Jeg søger blot en lille, nem enhed med blæsere i til at udskifte luften med
øverst i et rack - stille og roligt.

--
Steen Suder

Fra : Lars P. G. Jacobsen

Dato : 07-02-08 22:26

Hej Steen.

Tjaa den er svær.
Prøv at kikke lidt på f.eks.
www.bn-elektronik.dk
de har masser af blæsere mm. f.eks. standard 19" enheder:
http://www.bn-elektronik.dk/BNfront/varekat2.aspx?
art=3629&Exp=12450&Par=12472
kombineret med en skrå 1U ventilationshylde (kan ikke finde et
link lige pt.)
Eller måske en
http://www.bn-elektronik.dk/BNfront/varekat2.aspx?
art=2044&Exp=11756&Par=11858
Men det er måske mere i denne retning du leder:
http://www.olson.co.uk/horizontal_fans.htm

mvh
Lars Jacobsen
Svendborg