Util
Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 30-01-08 10:10

Inspireret af Jørgen Grandts spørgsmål om Heering, kunne jeg godt tænke mig
at spørge, om der er nogen her i gruppen, der kender historien om
Amager-firmaet Util.
Firmaet producerede bl.a. den fortræffelige likør Creme de Cacao. Også
frugtvin var på programmet, bl.a. et hvidvinsagtigt produkt, der bar navnet
Graasten. Udover disse produkter blev der vist også fremstillet syltetøj og
marmelade.
Så vidt vides lå firmaet i baggården på Sundholmsvej 87. Jeg tror det
forsvandt i sidst i 1960'erne eller først i 70'erne.
Jeg har lagt et par billeder af nogle flasker - indkøbt i 1963 - på ud på
nettet:
http://home20.inet.tele.dk/oz8sl/util/Util_CacaoLikor.jpg
http://home20.inet.tele.dk/oz8sl//util/Util_Graasten.jpg

Mvh