Heering
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-01-08 19:40

Hvad blev der egentlig af christianshavnerfirmaet Peter F. Heering som
for et halvt hundrede år siden lavede Danmarks og måske verdens mest
vidunderlige likører? Eksisterer det endnu, eller hvornår lukkede det?

Jeg synes det er svært at finde noget konkret om det via Google. Måske
kan en af jer her i gruppen sådan lige på siddende fod ryste op med lidt
piratviden om det berømte firma?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-01-08 20:06

On Mon, 28 Jan 2008 19:39:48 +0100, Jørgen Grandt wrote:

> [...]
>
> Jeg synes det er svært at finde noget konkret om det via Google. Måske
> kan en af jer her i gruppen sådan lige på siddende fod ryste op med lidt

Da jeg var ansat i en virksomhed i Danisco-koncernen, havde vi en vinklub
med udspring i Peter F. Heering. Med den piratviden var det en smal sag a
Google med nøgleordene "heering" og "danisco" og det kom der bl.a. disse
artiker ud af:

http://www.startvaekst.dk/AktNyheder/71896/11/0
http://www.fyens.dk/article/419590:Erhverv--Peter-F--Heering-lukker-i-Svendborg

- og de giver vist svarene på dine spørgsmål.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-01-08 20:09

Jørgen Grandt skrev:
> [...]
>
> Jeg synes det er svært at finde noget konkret om det via Google. Måske
> kan en af jer her i gruppen sådan lige på siddende fod ryste op med lidt

Svært vil jeg ikke kalde det

Søgt på Peter F Heering - henvisning nr 4:

http://www.fyens.dk/article/419590:Erhverv--Peter-F--Heering-lukker-i-Svendborg

Kort sagt:
- stiftet 1815
- overtaget af De danske Spritfabrikker 1990
- overtaget af V&S 1995
- sammenlagt med Vingaarden i Odense 2001

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-01-08 20:13

Gert Krabsen skrev:

> Svært vil jeg ikke kalde det
>
> Søgt på Peter F Heering - henvisning nr 4:

Tak! Tænke nok, I kunne det der kløjs.

Mvh.: Jørgen Grandt
- som i dag købte en flaske Kahlúa for første gang i 30 år, og opdagede
at den nu til dags kun er på sølle 20%. Ak ja ...

Fra : Niels Aage

Dato : 29-01-08 13:30

Hvis man googler ind på "Heerings Gård" får man endnu mere om firmaet
historie

Hilsen
Niels