Funktion til at hente adresse fra telefonn~
Fra : Sørensen

Dato : 01-02-08 10:39

Hej folkens!

Jeg vil gerne have en funktion, der kan hente navn og adresse-oplysninger ud
i en formular ved indtastning af telefonnummer.

Jeg vil blive glad for at høre 2 ting:
1: Man skal vel have adgang til en webservice eller lign. - med mindre man
kan gå direkte via webinterfacet på DGS eller lign. Kender I den ebdste - og
måske især billigste/gratis?
2: Er der er nogen af jer, der derudover ved lidt om hvad der skal til -
hvordan man overordnet bør gribe den an (med mindre de endda ligefrem findes
et eksempel eller tutorial et sted)..?

På forhånd tak!
Venlig hilsen
Sørensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-02-08 14:08

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> wrote in message
> [...]
> kan gå direkte via webinterfacet på DGS eller lign. Kender I den ebdste -

Der findes mig bekendt ingen gratis services til det formål. Udbydere på det
danske marked er Krak (nu ejet af Eniro), Eniro og De gule sider A/S. De
tilbyder ydelsen i forskellige formater.

> 2: Er der er nogen af jer, der derudover ved lidt om hvad der skal til -
> hvordan man overordnet bør gribe den an (med mindre de endda ligefrem
> findes et eksempel eller tutorial et sted)..?

Du kan lave det med Ajax, hvs du kan finde en webserviceudbyder.

Men umiddelbart lyder det for mig til, at dit største problem ikke bliver at
gode det, men at finde nogen, der stiller dataene til rådighed.