Håndkikkert
Fra : Werner

Dato : 02-01-08 11:41

Jeg skal bruge en ny håndkikkert. Den skal bruges under jagt i Dk, men også
i Sverige.
Hvilken størrelse vil passe?
Jeg har sparet op, så der er en 6-7000,- til rådighed.
Har I et bud på en god kikkert i den prisklasse?
vh
Werner

Fra : Tau

Dato : 03-01-08 08:01

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilken størrelse vil passe?
> Jeg har sparet op, så der er en 6-7000,- til rådighed.
> Har I et bud på en god kikkert i den prisklasse?

Du skal vælge en kikkert der er tilpas stor til at du kan se, det du skal
kunne se, men heller ikke så stor at du ikke gider slæbe på den.
jeg har selv i mit bælte når jeg er på jagt en 7x21 til kr 200,- og den har
den fordel, at den har jeg med, pga af størrelse og vægt.
Jeg har set store og flotte zeiss kikkerter på størrelse med en skokasse og
de var virkelige skarpe, men uliderlige at slæbe på.
I den prisklasse du har valgt at købe kikkert til kan du ikke gå helt galt i
byen, bare du sørger for den er tilpas i størrelse når du bærer den.
vh
Poul

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 03-01-08 23:51

Hej Werner

Køb en af mindst samme kvalitet og forstørrelse som din
riffelkikkert så du ikke forfalder til at sidde og mede med
riffelkikkerten når der begynder at blive mørkt i Sverige eller
du skal se hornene ordentlig

Køb en Leica - Zeis - Swarovski eller lignende. Hvis ikke
pengene slår til så spar lidt mere op eller køb en brugt,så har
du kikkert resten af livet.

Jeg bruger selv Smith og Bender 2,5-10x56 og en Leica 10x50 og
regner ikke med nogensinde at skifte

MVH
Svend Erik Østergaard

Fra : Torben Farum

Dato : 06-01-08 11:25

> [...]
> Hvilken størrelse vil passe?
> Jeg har sparet op, så der er en 6-7000,- til rådighed.
> Har I et bud på en god kikkert i den prisklasse?

Uanset hvad så sørg for at købe et ordentligt mærke med en god opbakning.
Jeg købte for nogle år siden en ny Bresser kikkert som blev sendt ind gang
på gang, og hver eneste gang måtte jeg overfor importøren true med bål og
brand inden der skete noget, og hver gang påstod de jeg havde været for hård
med kikkerten.(Firmaet er Astro, beliggende syd for Aalborg) DEM KOMMER JEG
ALDRIG TIL OG HANDLE MED IGEN.

Torben Farum
9300 Sæby