Sende våben til Danmark fra USA
Fra : Ole Bak

Dato : 20-11-07 17:47

Hey.
Jeg er pt. bosiddende i USA og vil gerne sende et jagtgevær hjem til
min bror til jul. Kan dette lade sig gøre, og hvilke tilladelser skal
jeg have fat i?

På forhånd tak!

/ole

Fra : Uffe Møller

Dato : 27-11-07 21:13

Hej

Går ud fra din bror har jagttegn. Hvis ikke, glem det...

Fik selv sendt våben hjem fra Grønland. Dette er selvfølgelig ikek USA, men
fremgangsmåden er måske noget af det samme...

Vil forslå du eller din bror kontakter politiet og fremlægger situationen.
Jeg fik lavet en ud/indførselstiladelse på våbnet og så kørte det
problemfrit.

Vær obs på at du vil blive opkrævet told spåfremt du ikke har haft ejerskab
af våbenet i mere end et år!!!

Mvh

Uffe

Fra : Ole Bak

Dato : 30-11-07 09:59

On 27 Nov., 14:13, "Uffe Møller" <uff...@hotmail.com> wrote:
> Hej
>
> Går ud fra din bror har jagttegn. Hvis ikke, glem det...

Det har vi begge

> Fik selv sendt våben hjem fra Grønland. Dette er selvfølgelig ikek USA, men
> fremgangsmåden er måske noget af det samme...

Sikkert, ja.

> Vil forslå du eller din bror kontakter politiet og fremlægger situationen.
> Jeg fik lavet en ud/indførselstiladelse på våbnet og så kørte det
> problemfrit.

Det vil jeg gøre! Tak.

> Vær obs på at du vil blive opkrævet told spåfremt du ikke har haft ejerskab
> af våbenet i mere end et år!!!

Ok. Men der er sikkert stadig penge at spare!

> Mvh
>
> Uffe

Mange tak Uffe!

/ole

Fra : Gitte Madsen

Dato : 01-12-07 21:28

Hej,
Jeg mener ikke at det er muligt at få våben sendt fra USA.
De har strammet meget op på reglerne, så hverken hele våben
eller våbendele sendes.
Men med den lave kurs på USD er det da et godt tidspunkt at
køber derovre
mvh
Per