HTTP request i C??
Fra : Jake

Dato : 30-01-08 09:14

Hej,

Er der nogen der måske kunne fortælle mig hvor jeg kan
finde noget sourcekode som baseret på en given URL
henter indholdet af siden, som URL'en peger på, ind i
en buffer ?

Tak på forhånd.

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-01-08 09:28

"Jake" <jake@nospam.dk> writes:

> Er der nogen der måske kunne fortælle mig hvor jeg kan
> finde noget sourcekode som baseret på en given URL
> henter indholdet af siden, som URL'en peger på, ind i
> en buffer ?

Man kunne bruge libcurl. Der er eksempler og en tutorial på

http://curl.planetmirror.com/libcurl/c/example.html
http://curl.planetmirror.com/libcurl/c/libcurl-tutorial.html

//Makholm

Fra : Jake

Dato : 30-01-08 09:44

> //Makholm

Super...Mange tak..

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 31-01-08 00:50

Jake wrote:
> Er der nogen der måske kunne fortælle mig hvor jeg kan
> finde noget sourcekode som baseret på en given URL
> henter indholdet af siden, som URL'en peger på, ind i
> en buffer ?

Hvis du er til "rå" sockets så kig på:

http://www.vajhoej.dk/arne/eksperten/div_2004_08/download.c

Koden er til Windows - hvis du skal bruge det på
Linux/Unix så erstatter du:
closesocket
med:
close
og:
#include <windows.h>
#include <errno.h>
med:
#include <sys/socket.h>
#include <fcntl.h>
#include <netdb.h>
#include <errno.h>

Arne

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-02-08 00:51

Jake skrev:
> [...]
> finde noget sourcekode som baseret på en given URL
> henter indholdet af siden, som URL'en peger på, ind i

På Windows kan man:
http://damb.dk/snip/httpget.html

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 01-02-08 20:59

Jake wrote:
> [...]
> finde noget sourcekode som baseret på en given URL
> henter indholdet af siden, som URL'en peger på, ind i

Det er ganske svært at gøre i C, men kig på
wget source, som kan findes på sourceforge.net

Mvh
Martin

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 02-02-08 00:35

Martin M. Pedersen wrote:

> Det er ganske svært at gøre i C, men kig på
> wget source, som kan findes på sourceforge.net

Nu er der allerede postet links til hele 2 forskellige
måder at gøre det på, så det er da absolut muligt.

Men det kræver en lille smulere mere kode end i nyere
sprog.

Arne

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 02-02-08 11:46

Arne Vajhøj wrote:

> Nu er der allerede postet links til hele 2 forskellige
> måder at gøre det på, så det er da absolut muligt.

Vel, jeg skrev det var ganske svært i C, men ok jeg mente nok
_standard_ C.

/Martin

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-02-08 12:15

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Vel, jeg skrev det var ganske svært i C, men ok jeg mente nok
> _standard_ C.

Givet der ikke er noget netværksfunktionalitet specificeret i ISO C, kan man
sige at det er umuligt.
Det er et bibliotek spørgsmål: har man et bibliotek, som direkte kan det er
det trivielt ikke modsat fald er det umuligt. Midt imellem har man et
generelt netværksbibliotek, og der er det lidt besværligt.

Det er rimeligt uafhængigt af programmeringssprog.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen