automatisering af kald til postdanmarks we~
Fra : Leif Neland

Dato : 29-01-08 15:49

Er der mulighed for automatisering af kald til webpack?

I øjeblikket fungerer det således:
(Vores system)
1: Klik på link, der genererer csv-fil.
2: Klik "Gem"
3: Klik "Ja" (overskriv?)
4: Klik på link, der starter www.webpack.dk
5: Tast brugernummer
6: Tast brugernavn
7: Tast password
8: Klik "OK"
9: Klik "Masseudskrivning"
10: Klik "Gennemse"
11: Find den tidligere gemte fil, klik på den
12: Klik "Åben"
13:Klik "Vis udskrifter"
14:Klik "Udskriv"
15: Luk webpack (2 vinduer)

Jeg har foreløbig kunne putte 5-8 ind under en knap til erstatning af punkt
4, men der er alligevel ret mange klik.

Mon ikke man med passende scriptning og wget kunne komme frem til 14? Det
åbner et java-vindue, der viser en pdf, sender den til print og lukkker
javavinduet, hvorefter åbneren fjerner filen fra listen over ventende
udskrifter.

Eller en form for musse-makroer? Men det kræver vel at vinduet åbnes samme
sted hver gang?

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-01-08 22:50

X-fut .unix
Leif Neland wrote:
(unix? asp? php?)

> Er der mulighed for automatisering af kald til webpack?

Ja.

> I øjeblikket fungerer det således:
> (Vores system)
> 1: Klik på link, der genererer csv-fil.
Er det web - system?

> 2: Klik "Gem"
> 3: Klik "Ja" (overskriv?)
> 4: Klik på link, der starter www.webpack.dk
Ok
> 5: Tast brugernummer
> 6: Tast brugernavn
> 7: Tast password

Ok.
> 8: Klik "OK"
> 9: Klik "Masseudskrivning"
> 10: Klik "Gennemse"
> 11: Find den tidligere gemte fil, klik på den
> 12: Klik "Åben"
> 13:Klik "Vis udskrifter"
> 14:Klik "Udskriv"
> 15: Luk webpack (2 vinduer)

Det her kan man ikke se som demo bruger, men princippet er det samme.
I dit eget system kan du lave en form med oplysningerne (pkt 5 - 7 ) + evt
hidden fields fra Postens side. (view source)
Så kan du lave en logon funktion til posten med et XMLHTTPRequest kald
(AJAX).
Hvis det går godt, kan du hente din CSV fil (pkt 1) med et XMLHTTPRequest
kald til dit eget system.
Indholdet af 'CSV' filen kan du så sende til posten med et XMLHTTPRequest
kald (pkt 13/14) afhængig af hvad det er. (man skal nok være logget på).

MAO, med lidt trylleri, og lidt tålmodighed, kan man lave det, så brugeren
bare:

1: Tast brugernummer
2: Tast brugernavn
3: Tast password
4: Tryk 'send' eller måske 'enter'
- job done.

Unix? Selv min gamle Konqueror 3.3.1 kan gøre det.

Stig Johansen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 29-01-08 17:46

Leif Neland wrote:

> Er der mulighed for automatisering af kald til webpack?

Kender ikke skidtet, men screenscraping kan du vel altid lave. Og, det ser
jo ud til at det er et par ordinære http posts.

Kig evt. på http://search.cpan.org/~erngui/Win32-GuiTest-1.3/GuiTest.pm
Der er også en X11:GuiTest i samme boldgade.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety
deserve neither liberty nor safety.

- Ben Franklin, Historical Review of Pennsylvania, 1759

Fra : Martin

Dato : 29-01-08 22:59

Leif Neland wrote:
> [...]
> udskrifter.
>
> Eller en form for musse-makroer? Men det kræver vel at vinduet åbnes samme

Prøv at kigge lidt på cURL <http://de.php.net/curl>
Her kan du så sende de forskellige posts som der bliver brugt til webpack.dk