WMware Server vs. Microsoft Virtual Server~
Fra : MooreHojer

Dato : 30-01-08 01:54

Hej NG

Nogen der har erfaringer med 'WMware Server' eller 'Microsoft Virtual Server
2005 R2'?
Hvilken kan anbefales frem for den anden? Og hvorfor?

Der skal kører 3 microsoft servere på samme hardware.
'Exchange Server 2003', 'Windows Server 2003 R2 Enterorise Edition' og
'Windows Server 2003 Web Edition'

På Forhånd Tak!

Fra : MooreHojer

Dato : 30-01-08 02:39

> Der skal kører 3 microsoft servere på samme hardware.
> 'Exchange Server 2003', 'Windows Server 2003 R2 Enterorise Edition' og
> 'Windows Server 2003 Web Edition'

Er vist ved at være træt
I stedet for Exchange Serveren er det en Windows Server 2003 Standard

--
MooreHojer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-08 07:34

On Wed, 30 Jan 2008 01:54:03 +0100, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

> Nogen der har erfaringer med 'WMware Server' eller 'Microsoft Virtual
> Server 2005 R2'?

Jeg har gode erfaringer med VMware Server på Linux. Microsoft Virtual
Server prøvede jeg for nogle versioner siden, men hardware-kravene var
store og performance alligevel halv-ringe. VMware Server er i øvrigt
gratis.

Hvis man vil have det bedste, skal man bruge VMware Infrastructure,
der dog er temmelig langt fra gratis.

-A

Fra : MooreHojer

Dato : 30-01-08 12:04

> Jeg har gode erfaringer med VMware Server på Linux.

Hvad med på en windows?
Jeg har nemlig aldrig rørt ved Linux, så jeg ville ikke vide hvad jeg stod
med i hænderne

> Microsoft Virtual Server prøvede jeg for nogle versioner siden, men
> hardware-kravene var
> store og performance alligevel halv-ringe.

øv øv

> VMware Server er i øvrigt gratis.

Det er den version af Win.Vir.Ser. jeg har adgang til også...

Hvis WMware er lige så god på en windows som på en Linux tror jeg at jeg vil
starte med den.

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 30-01-08 12:53

> Jeg har gode erfaringer med VMware Server på Linux.

Hvis den skulle køres fra en Linux, hvilken skulle det så være?

--
MooreHojer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-08 15:23

On Wed, 30 Jan 2008 12:52:35 +0100, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

> Hvis den skulle køres fra en Linux, hvilken skulle det så være?

De supporterer et par bestemte distributioner som host OS. (Check
release notes). Jeg kører det på 32-bit Ubuntu Server (det er gammel
hardware), og det virker i hvert fald fint.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-01-08 19:06

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvis man vil have det bedste, skal man bruge VMware Infrastructure,
>der dog er temmelig langt fra gratis.

Det er ikke gratis. Men jeg synes faktisk ikke prisen er overdrevet i
forhold til hvad man får og i forhold til hvad så meget andet software
koster.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 22:41

Lars Kim Lund wrote:

> Det er ikke gratis. Men jeg synes faktisk ikke prisen er overdrevet i
> forhold til hvad man får og i forhold til hvad så meget andet software
> koster.

Nej funktionaliteten og besparing på HW og mandetimer er hurtigt tjent ind.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-08 17:52

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Nej funktionaliteten og besparing på HW og mandetimer er hurtigt
> tjent ind.

100% enig.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-08 17:51

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Det er ikke gratis. Men jeg synes faktisk ikke prisen er overdrevet i
> forhold til hvad man får og i forhold til hvad så meget andet software
> koster.

Og med den nye starter edition (mener jeg den hedder) er den faktisk blevet
ganske billig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-01-08 12:39

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> writes:

> Hvis WMware er lige så god på en windows som på en Linux tror jeg at jeg vil
> starte med den.

Det er skam "godt nok" til mange formål. Om ikke andet, så man kan se
hvordan man evt skal komme videre.
--
Thorbjørn Ravn Andersen