HP Storageworks NAS 1200s - spontan gensta~
Fra : Tim Bregning

Dato : 29-01-08 12:58

Hej Gruppe

I vores lille servermiljø med bla. Exchange og Citrix har jeg en HP
Storageworks NAS 1200s som er blevet ustabil.

For et par uger siden blev min virksomhed ramt af strømudfald et par timer.
Alt lukkede pænt og ordentlig ned med hjælp fra UPS og kom også fint i
luften igen - bare ikke NAS'en.

Jeg har prøvet at tænde og slukke den et par gange men uden held. Her er
hvad der sker:

Jeg sætter en PC til at pinge den med -t så den bare bliver ved - ping viser
time-out
Tænder NAS
Spændingsdioder lyser grønt på alle 4 diske
Diskdioder viser HD-aktivitet og lyser gult
Pludselig viser ping reply (kører vel et minut)
HD-dioder bliver ustabile og kun HD 0 lyser
Ping viser time-out
NAS genstarter spontant og hele processen kører i ring

Hvad sker der i maskinen - og hvad kan jeg gøre for at få den stabil igen?

Hilsen fra

Tim

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-08 19:55

On Tue, 29 Jan 2008 12:57:34 +0100, "Tim Bregning"
<bregning@hotmail.com> wrote:

>Hej Gruppe
>
>I vores lille servermiljø med bla. Exchange og Citrix har jeg en HP
>Storageworks NAS 1200s som er blevet ustabil.

Mindre end 3 år gammel? Fejlmeld til HP, så vidt jeg ved skiftes hele
enheden

Fra : Tim Bregning

Dato : 25-02-08 09:45

Tak for det Henning

Jeg har "arvet" system-administrationen for 5 måneder siden, så jeg ved ikke
hvor gammel den er, men jeg undersøger det. Har erfaring for at HP er
hurtige når det gælder garanti.

Hilsen fra

Tim

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 14:12

On Mon, 25 Feb 2008 09:45:24 +0100, "Tim Bregning"
<bregning@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvor gammel den er, men jeg undersøger det. Har erfaring for at HP er

Ring til HP eller en af deres partnere, oplys serienummer, så
konstateres det om der er garanti på eller ej.