Import af tekst fra word til frontpage - p~
Fra : Anders.Christian.Lar~

Dato : 28-01-08 06:12

.... hmm, ret frustrerende at være sådan en forbandet amatør.
Ja, altså - forsøger at lægge mit CV fra word ud som en webside. Når
jeg så importerer tekst fra word sker der jo en masse ballade. Har
vænnet mig lidt til at slette en masse font-kode mv., men jeg kan ikke
lige håndtere ombrydning.

Problemet er, at teksten ikke ombrydes inde i mine celler i frontpage.
Det ser jo lidt noller ud - eller rettere, dele af teksten kan ikke
ses! Det kan jeg jo ikke lægge ud nogen steder.

(det er jo nok noget med en generelt gældende kode, som skal sættes
ind foroven - er det CSS det hedder? - el.lign.)

Derudover har jeg også problemer med at undgå tvungne indrykninger og
linjeskift ifm. punktopstillinger.

Ja, det er ikke de store problemstillinger jeg roder med - men de er
altså store for mig
Håber I kan hjælpe mig.

Tak på forhånd

Fra : bensen

Dato : 28-01-08 14:38

wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> ind foroven - er det CSS det hedder? - el.lign.)
>
> Derudover har jeg også problemer med at undgå tvungne indrykninger og

Når jeg løber ind i samme problem, løser jeg det således:

Kopier alt tekst i dit worddokument. Start programmet notepad,- indsæt
din wordtekst,- kopier igen teksten fra notepad ind i Frontpage.

Notepad er et neutralt program der sletter al kode.

Men hvis du skal have din tekst ind i allerede definerede områder i det
Frontpage, kan du måske få problemer.

Prøv med Notepad.

Mvh
Bensen
www.bensens.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 28-01-08 15:38

[...]

Hej Anders

Vi er alle startet som amatører

Word koder dutter ikke som basis for html sider, hvilket du nu har lært på
den hårde måde. Du skal have fjernet word koderne fra din tekst, hvilket du
gør ved at kopierer din tekst ind i din notesblok. Notesblokken finder du
under "Start" "alle programmer" "tilbehør". Det er altså ikke en option i
Frontpage.

Derpå kopierer du din tekst fra notesblokken ind på din side. Nu er alle
formateringer pist borte, så nu kan du sætte font, størrelse, farve,
mellemrum osv. efter ønske.

God arbejdslyst.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : kim hansen

Dato : 28-01-08 15:53

> [...]
> linjeskift ifm. punktopstillinger.
>
> Ja, det er ikke de store problemstillinger jeg roder med - men de er

Hej du kan også lave dit dokument til et billede ved at lave en
Print Schreen og sætte ind i et billed behandlings program, hvis
dokumentet er langt kan du lave flere Print Schreen og derefter sætte
dem sammen.
mvh kim.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-02-08 09:12

kim hansen skrev bl.a.:

> [...]
> Print Schreen og sætte ind i et billed behandlings program, hvis
> dokumentet er langt kan du lave flere Print Schreen og derefter sætte

Det har jeg prøvet et par gange (for år tilbage), men jeg syntes at
skrifttyperne i et indkopieret screen-print var lidt fnidrede. De stod
ikke så knivskarpt som i originalen. Hvilket vist også gælder billeder,
som man laver Print Screen af fra nettet. Eller var jeg bare uheldig i
sin tid? Må prøve det af igen.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Børge Jensen

Dato : 14-02-08 23:35

kim hansen wrote:

> Hej du kan også lave dit dokument til et billede ved at lave en
> Print Schreen

Det kan du da ikke mene for alvor? Så kan Google da slet ikke indeksere
indholdet, men det er også godt det samme, hvis vi bare får smidt et
billede på skærmen

--
Børge

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 28-01-08 19:59

<Anders.Christian.Larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv dette når du har kopieret teksten ind i FP: >Ctrl + A< >Ctrl +
mellemrum< >CTRl + Q<. Måske kan den sidste undværes.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Anders.Christian.Lar~

Dato : 29-01-08 14:54

On 28 Jan., 15:38, "enkvinde" <HulkendeHu...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Derpå kopierer du din tekst fra notesblokken ind på din side. Nu er alle
> formateringer pist borte, så nu kan du sætte font, størrelse, farve,

....hmm.. ja, Ok - bedre import. Takker
Men jeg har jo stadig problemer punktopstilling....
Jeg kan kun få den til at sætte punkt foran den første linje (hvor
word jo indsætter punkttegn foran hver ny linie - du ved sådan
punktopstillingasagtigt) hvordan fa´en får man den til at sætte et nyt
punkt ved hver ny linie (dvs. efter hver gang, der er brugt <br>.
Ligeledes laver den straks indryk, hvilkewt jeg ikke har bedt den om -
og jeg kan ikke få det væk igen, fordømt

Håber du har et godt bud
Anders Christian