regne funktion i html
Fra : Lars-Ove Madsen

Dato : 23-01-08 11:51

Davs

Jeg har lavet et tilmedling formular i frontpage, som kan sendes, det virker
også som det skal. men det kunne være raart hvis jeg i bunden af denne
tilmedling/bestilling kunne få den til at regne summen ud.
nogen som kan hjælpe med dette??

Håber at der findes et klogt hovedet der ude.
se evt på http://www.dansk-sankt-bernhard-klub.dk/tilmeldingudstilling.htm
vil gerne at total felt opdateres

på forhånd tak

lars Madsen
spam@lomse.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-01-08 15:09

Der er ingen regnemuligheder i HTML. Der skal du over i Javascript.
Korrekt gruppe at spørge i er: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Jens Peter Karlsen

Fra : Lars-Ove Madsen

Dato : 23-01-08 15:31

tak for hjælpen

Fra : Lars-Ove Madsen

Dato : 23-01-08 15:31

Jeg har lavet et tilmedling formular i frontpage, som kan sendes, det virker
også som det skal. men det kunne være raart hvis jeg i bunden af denne
tilmedling/bestilling kunne få den til at regne summen ud.

mvh lars madsen

Fra : Birger

Dato : 23-01-08 21:40

"Lars-Ove Madsen" <Spam.madsen@lomse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også som det skal. men det kunne være raart hvis jeg i bunden af denne
> tilmedling/bestilling kunne få den til at regne summen ud.

HTML kan ikke regne.
Du skal bruge en eller anden form for scripting - javascript eller VB de
mest anvendte.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-01-08 22:41

Birger wrote:

> "Lars-Ove Madsen" <Spam.madsen@lomse.dk> skrev i en meddelelse

> HTML kan ikke regne.
> Du skal bruge en eller anden form for scripting - javascript eller VB de
> mest anvendte.

Gruppenavnet - Birger, gruppenavnet.

Jeg fandt lige nuget jeg lavede engang, og det er klippet fra kundens
system, så der bliver ikke et link.
På arbejdssedlen er der felter a la:
<input type="text" name="edTimer" size="6" id="edTimer"
onChange="totalhours()">

og til sidst:
<input type="text" name="edtotalhours" size="6" id="edtotalhours">

Jeg har så et javascript med:
function totalhours() {
var timer = document.getElementById('edTimer');
var itotalhours = 0 ;
if (!(isNaN(timer.value) || (timer.value <= 0)))
itotalhours += Math.round(timer.value*100)/100 ;
document.getElementById('edtotalhours').value = itotalhours ;

Jeg kan desværre ikke huske baggrunden for afrundingen, det var kundens
beslutning.

Men vær opmærksom på, at hvis brugeren trykker på print i browserens menu,
bliver onChange ikke udløst.
Jeg har derfor lavet en 'print' ikon med tilhørende print via JS.

Stig Johansen