Skruver navn???
Fra : jørgen

Dato : 19-01-08 23:14

Søger navnet på en skruve og sted hvor de evt kan købes

Det er den som bruges til senge og borde
De er med et rundt stort fladt hovede og med umbrao
som regel med gevind men måtte gerne være som træ skruve

Ja ikke helt god beskrivelse men det bedste jeg har lige nu

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-08 12:14

"jørgen" <christiansen@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som regel med gevind men måtte gerne være som træ skruve
>
> Ja ikke helt god beskrivelse men det bedste jeg har lige nu

Prøv at se på dette link. Der er på side 5 forskellige skruer til
samling, bl.a. insexskruer som benyttes meget til samling af møbler.
De ligner dem vores seng er samlet med. Jeg vil da tro, at du kan få
dem hos de store byggemarkeder som Silvan, Bauhaus m.fl.

Vi skal også bruge unbraconøgle til at sætte dem i med.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-08 12:16

> [...]
> m.fl.
> Vi skal også bruge unbraconøgle til at sætte dem i med.

Og selvfølgelig glemte jeg det omtalte link - undskyld:

http://www.metaform.dk/chr_pdf/samlebes.pdf

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-01-08 16:06

> [...]
> som regel med gevind men måtte gerne være som træ skruve
>
> Ja ikke helt god beskrivelse men det bedste jeg har lige nu

hej
hvor store skal de være og hvor mange skal du bruge ?
mvh tom jensen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-01-08 17:45

jørgen skrev:

> Søger navnet på en skruve og sted hvor de evt kan købes
> Det er den som bruges til senge og borde
> De er med et rundt stort fladt hovede og med umbrao
> som regel med gevind men måtte gerne være som træ skruve

Hvis dine skruer gerne skal være som gammeldags træskruer,
hedder kærven "Pozidrivkærv". Om der findes en god træskrue
med "Unbracokærv" ved jeg ikke. Har aldrig set dem. Ellers er
der masser af træskruer med "krydskærv" (Phillipskærv). Og
så er der jo også nogle træskruer, som har "Torxkærv".

Det var nemmere i gamle dage, da man kunne bruge en
rigtig skruetrækker.

De "Unbracoskruer", som man bruger til senge og borde,
kræver normalt en eller anden "muffe", som modtager den
cylindriske skrue. Dem har jeg aldrig set med gevind som
gammeldags træskruer.

--
Herluf :·)

Fra : jørgen

Dato : 20-01-08 19:41

Fandt selv en side som har omytalte skruver

kortlink.dk/carl-ras/4q9b