Computerworld - er der fejl, eller er det ~
Fra : Stig Johansen

Dato : 15-12-07 07:24

Hej Alle.

Jeg læser af og til Computerworld, men ligesom så meget andet holder 'ting'
op med at virke i min gamle browser (Konqueror).
I det her tilfælde er det:
<http://www.computerworld.dk/debat>
Forstået på den måde at 'klik' på overskrifterne ikke virker.
Det er ikke noget, der bekymrer mig, jeg finder bare informationer andre
steder.

Men nu ville jeg lige prøve at se _hvad_ det er, der ikke virker.

Går man ind i kildeteksten, er det opbygget over denne læst:
onclick="togglecomment(1)" style="margin-top: 0px;">

Godt så - togglecomment - den må vi finde, den var ikke i kildeteksten.
Tøffe igennem diverse javascript-filer, heller ingen clue's.

Det nærmeste jeg har kunnet komme er i
<http://www.computerworld.dk/themes/theme_cw/javascript/agora.js>
hvor der er en 'toggleThreadBody'.
Pga. id-navnene kunne den godt ligne.

Spørgsmålet er så 'Er det mig?'.
Det _må_ det være, ellers ville folk nok have brokket sig i hobetal.
Får i 'togglecomment' op nogen steder? Er jeg blind?

Jeg bør nok nævne, at jeg har sat min Konqueror til at lade som om IE6/XP.

Det er ikke så vigtigt, men det irriterer mig lidt at jeg ikke kan finde
fejlen/årsagen.

Stig Johansen

Fra : John S. Thomsen

Dato : 15-12-07 16:27

Stig Johansen wrote:
> [...]
> I det her tilfælde er det:
> <http://www.computerworld.dk/debat>
> Forstået på den måde at 'klik' på overskrifterne ikke virker.

Overskifterne virker fint hos mig vba

$ konqueror -version
Qt: 3.3.8
KDE: 3.5.8-7.fc7 Fedora
Konqueror: 3.5.8-3.fc7 Fedora

> Får i 'togglecomment' op nogen steder?

$ grep -rn togglecomment .
../agora.js:264:function togglecomment(id){

Der er den - agora.js linie 264

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-12-07 07:51

John S. Thomsen wrote:
> Overskifterne virker fint hos mig vba

Tak - John, men _mener_ du vba eller er det en slåfejl.
Jeg kan ikke forestille mig at Konqueror understøtter VBScript.

> $ konqueror -version
> Qt: 3.3.8
> KDE: 3.5.8-7.fc7 Fedora
> Konqueror: 3.5.8-3.fc7 Fedora

Jeg kører en lidt ældre en:
sj@lwork1> konqueror -version
Qt: 3.3.3
KDE: 3.3.1
Konqueror: 3.3.1

(Der er visse årsager til jeg ikke opdaterer, så det behøves ikke
kommenteret)

> $ grep -rn togglecomment .
> ./agora.js:264:function togglecomment(id){
>
> Der er den - agora.js linie 264

Jamen det er den da - og så endda i den selvsamme fil jeg har siddet og
stirret mig blind på. Jeg må have været blind/træt/skrevet forkert,
beklager.

Nå never mind, det virker ikke, så jeg smider bare Computerworld.dk over i
min bunke med ubrugelige sider.

Stig Johansen

Fra : John S. Thomsen

Dato : 16-12-07 19:33

Stig Johansen wrote:

> Tak - John, men _mener_ du vba eller er det en slåfejl.
> Jeg kan ikke forestille mig at Konqueror understøtter VBScript.

vba er et hjemmelavet initialord, som står for "ved brug af".

VBA, VBScript o.l. har jeg ingen forstand på.