et skript
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-07 10:56

Hej

jeg ved ikke noget om skripts, men har forsøgt at omskrive dette til at
kunne bruges til en julekalender, som skulle vælge dage, men jeg kan
ikke få det til at virke, kan nogen af jer hjælpe mig?

<SCRIPT language="javascript">
function dayredirect()
{
var d=new Date()
var day=new
Array("1","2","3","4","5","6","7","8","9","10","11","12","13","14","15","16","17","18","19","20","21","22","23","24","25");
window.location.href ="" + day[d.getDay()] +'.php'
}

</Script>

Tak

Ole

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 12-12-07 17:00

"Ole Madsen" <ole@o-madsen.dk> skrev i en meddelelse

<head>
[...]

</head>

virker her!
/Jørgen

PS: Vær lidt mere omhyggelig med brug af store/små bogstaver og semikolon
efter kodelinier! Du vil gøre dig en tjeneste på sigt

Fra : Birger

Dato : 12-12-07 17:31

"Jørgen Sørensen" <js@josoSLETsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: Vær lidt mere omhyggelig med brug af store/små bogstaver og semikolon
> efter kodelinier! Du vil gøre dig en tjeneste på sigt

HTML er meget tilgivende.
Her er en blanding af store og små bogstaver, så det er en sand fornøjelse -
sammen med en opfordring om ikke at gøre det.
Også med en husker om at bruge ; efter kodeliner - det er dog ikke gjort i
eksemplet - som dog menes at virke!

Det gør det nok også - i hvert fald de første af de 7 dage i måneden.
d.getDay() returnerer 0 til 6, en for hver ugedag - søndag til lørdag.

d.getDate() returnerer derimod datoen - dag nummer i måneden om man vil - 1
til 31.

function dayredirect() {
var d=new Date();
window.location.href = d.getDate()+'.php';
}

burde vel kunne gøre det - hvis det ellers er meningen at det skal gøre som
jeg tror...
I hvert fald script-delen.
HTML'en anvendt, vil jeg undlade at kommentere på.

Glædelig jul.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-07 18:33

> [...]
> jeg tror...
> I hvert fald script-delen.
> HTML'en anvendt, vil jeg undlade at kommentere på.

tak til jer begge, nu virker det bedre, men der er en fejl jeg ikke kan
gennemskue, se http://www.biblos.dk/emne.php den viser månede, men den
næste day.php den viser den næste dag dvs den 13,

første emne.php vælger månede, http://www.biblos.dk/jul/day.php vælger
dag, kan i gennemskue dette?

Tak for hjælpen

og glædelig jul til jer

Ole

Fra : Birger

Dato : 12-12-07 19:05

> [...]
> gennemskue, se http://www.biblos.dk/emne.php den viser månede, men den
> næste day.php den viser den næste dag dvs den 13,

Det tror jeg vist ikke kan lade sig gøre.
Ikke uden at se din php, i hvert fald. Vi kan jo kun se den HTML der kommer
ud af det.
Så det er rent gætteri.
Baseret på dit oprindelige indlæg, kunne det være en indekseringsfejl i et
array (første indeks er nr. 0. Indeks nr. 12 indeholder derfor tallet 13...)

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-07 19:38

Birger skrev:
> [...]
> array (første indeks er nr. 0. Indeks nr. 12 indeholder derfor tallet 13...)

det virker nu, det var bare det 0 der skulle med, htmlen er den du ser,
der er ikke noget særlig php koder i.

jeg takker mange gange for hjælpen

Mvh

Ole

Fra : naqibullah

Dato : 17-12-07 12:25

Det er meget irriterende når man går ind på din hjemmeside så kan man ikke komme
tilbage til den side man kommer fra.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 17-12-07 16:36

"naqibullah" <barnaul@live.dk> skrev i en meddelelse
> Det er meget irriterende når man går ind på din hjemmeside så kan man ikke
> [...]

Der er en lille pil ved siden af "tilbage" knappen.
Klik på den, og du får en liste med de steder du har besøgt, og du kan vælge
hvilken du vil gå tilbage til.
(Ved ikke om der er en alternativ tastaturmetode).

Men jeg er enig - det er ikke pænt, at prøve at forhindre besøgende i at
forlade sin egen side.
Tror nu ikke det er bevidst, men et følge af en "redirection" der er så
hurtig, at man ikke kan nå at klikke tilbage to gange.
Måske skulle konstruktøren overveje at bruge et php script i stedet for to.
Det påstås at der "ikke er nogen særlige php koder" i den html der vises -
virkeligheden er, at den html vi ser, genereres af et php script, og det
virker lidt somom, der ikke er helt styr på hvad der sker og i hvilken
rækkefølge - eller vi i hvert fald ikke skal se den..

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : naqibullah

Dato : 17-12-07 18:52

Birger wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> virker lidt somom, der ikke er helt styr på hvad der sker og i hvilken
> rækkefølge - eller vi i hvert fald ikke skal se den..

tak Birger jeg blev lidt kloge