Iframe og onLoad eventhandler
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-12-07 22:26

Hej alle

Jeg har noget ballade med nogle Google Map kort som loader forkert, når jeg
inkluderer kortet på en anden side som en iframe.
Jeg har sjusset mig til at kortet først må initialiseres når parent-siden er
færdigindlæst.

Kan jeg fra kortets html se hvornår parent har fyret onload?
Kortet og parent-siden ligger ikke nødvendigvis på samme domæne.

Kan jeg i mit Iframe-tag (som jo er i parents html) lave det således at
siden først hentes når parent har fyret onload?
Jeg kan ikke indsætte en onload eventhandler i body-tag'et, bl.a. fordi jeg
på det punkt i koden ikke ved om, eller hvor mange kort siden skal
indeholde, men også fordi andre skal kunne copy'paste inkluderingskode ind
på et vilkårligt sted i deres egen kode.

Mit eget gæt er at #1 ikke kan lade sig gøre aht XSS-beskyttelse.

Mht #2 har jeg fundet denne stump kode:
function addLoadEvent(func) {
var oldonload = window.onload;
window.onload = function() {
if (oldonload) {
oldonload();
}
func();
}
}

addLoadEvent(function() {
initialize()
});

Ideen er at man kan tilføje et funktionskald til dokumentets onload-handler,
uden at ødelægge evt eksisterende funktionskald, men jeg er ikke sikker på
at det er den mest elegante løsning?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert