Aflæse annuller
Fra : Leonard

Dato : 03-12-07 20:07

Jeg bruger
på en side, hvor der skal skrives et brev ud.

Nogengange vælger brugeren at Annullere udskrivningen, fordi det var en
fejl at nå dertil. Kan jeg aflæse det på en eller måde?

Der skrives nemlig en log og sættes nogle parametre, når der udskrives,
men det skal der ikke gøres, hvis udskriften annulleres.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Martin

Dato : 04-12-07 11:01

Leonard wrote:
> Jeg bruger
> på en side, hvor der skal skrives et brev ud.
>
> Nogengange vælger brugeren at Annullere udskrivningen, fordi det var en
> fejl at nå dertil. Kan jeg aflæse det på en eller måde?

svjv - så nej... da print funktionen er selve operativ systemets funktion.

Men du kan lave det på en anden måde...
Skriv tingene ud som du også gør nu - og istedet for at lave en body
onload, så lav et link som kalder en javascript funktion.

Fx

<script type="text/javascript">
function printud() {
if(confirm('Ønsker du at printe denne side ud?')) {
window.print();
}
}
</script>
//// ALT DIT DATA ////

Fra : Leonard

Dato : 04-12-07 14:06

On Tue, 04 Dec 2007 11:00:39 +0100, Martin wrote:

> [...]
> Skriv tingene ud som du også gør nu - og istedet for at lave en body
> onload, så lav et link som kalder en javascript funktion.

Skrammel, for den metode du foreslår er ikke lige at få implementeret i
mit system og det giver desuden brugeren et klik mere, som jeg helst vil
undgå.
Det skal bare virke i IE6 på en win XP home, der er kun den ene bruger,
så det behøver ikke virke andre steder.

Jeg vil meget gerne kunne samle op om, der er valgt OK eller Annuller i
Udskriv-dialogboksen.

Fra : Martin

Dato : 04-12-07 14:13

Leonard wrote:
> [...]

Du kan også prøve med

Ja - der er lige en "ekstra" "Ja/Nej" boks - men tror altså det er den
eneste måde du kan komme videre.

> [...]
> undgå.
> Det skal bare virke i IE6 på en win XP home, der er kun den ene bruger,

Jeg tror bare ikk det kan lade sig gøre overhovedet, da browseren ikke
kan aflæse hvad der er trykket i et andet program på computeren -
printfunktions boksen er jo et helt andet program

Fra : Leonard

Dato : 04-12-07 14:24

On Tue, 04 Dec 2007 14:13:29 +0100, Martin wrote:

> Du kan også prøve med
>
> Ja - der er lige en "ekstra" "Ja/Nej" boks - men tror altså det er den
> eneste måde du kan komme videre.

Nej, det duer heller ikke.
Jeg har besluttet at der må en confirm til på siden før, dvs. at når der
klikkes på en submit-knap, så skal der lige bekræftes i en

confirm('Vil du printe?')

men når jeg sætter den ind:

<input type='submit' onclick="confirm('Vil du printe?')" />

så submittes der ligegyldigt om jeg svarer OK eller Annuller ?

Fra : Martin

Dato : 04-12-07 14:26

Leonard wrote:

> [...]
>
> confirm('Vil du printe?')
>
> men når jeg sætter den ind:
>
> <input type='submit' onclick="confirm('Vil du printe?')" />

Skriv

<input type='submit' onclick="return confirm('Vil du printe?')" />

Når man trykker "annuller" så returner confirm false, ellers returner
den true - og netop dette er vigtigt for at skulle kunne komme videre

Fra : Leonard

Dato : 04-12-07 14:58

On Tue, 04 Dec 2007 14:26:24 +0100, Martin wrote:

> [...]
>
> Når man trykker "annuller" så returner confirm false, ellers returner
> den true - og netop dette er vigtigt for at skulle kunne komme videre

Tak, så virker det.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 07-12-07 16:18

På det tidspunkt er det et system task og det kan du ikke få adgang
til gennem script. En løsning kunne være at skrive noget Server side
kode der håndterer printningen og en eventuel cancel af samme.

Regards Jens Peter Karlsen.