Låse scroll på dokument?
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 02-12-07 22:57

Kan man låse et dokument på den aktuelle scroll-position - og låse det
op igen?

Situationen er, at jeg gerne vil forhindre at brugeren scroller siden,
mens der laves en ajax-opdatering i baggrunden - for at forhindre at
indholdet "hopper".

Det er sepcifikt til IE.

Pft, Kim

Fra : Birger

Dato : 02-12-07 23:38

"Kim Bach Petersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Situationen er, at jeg gerne vil forhindre at brugeren scroller siden,
> mens der laves en ajax-opdatering i baggrunden - for at forhindre at

Du kan sætte overflow til hidden og bruge scrolltop til at vise den del af
dokumentet du vil.
Det skulle også virke i FF - men Opera regner anderledes.

Birger

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 03-12-07 17:17

Birger skrev:

> Du kan sætte overflow til hidden og bruge scrolltop til at vise den del af
> dokumentet du vil.

Jeg er ikke ude på at bestemme, hvor i dokumentet, der skal scrolles til
(det bestemmer brugeren suverænt) - jeg vil blot forhindre brugeren i at
scrolle et par sekunder en gang i mellem: Altså låse dokumentet den
aktuelle scroll-position (uden hensyn til hvad den er).

Jeg er begyndt at tænke i retning af at fange alle events fra musen og
blot annullere dem, men det virker lidt omstændigt og jeg ved heller
ikke, om det er en farbar vej.

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-07 20:17

> Jeg er begyndt at tænke i retning af at fange alle events fra musen og
> blot annullere dem, men det virker lidt omstændigt og jeg ved heller ikke,
> om det er en farbar vej.

Jeg nolede noget kode fra google for at forhindre scrolling når musen er
over et indlejret kort. (scrollingen skal istedet zoome).
Du kan pille det ud herfra:
http://www.martinshjemmeside.dk/kort/

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 04-12-07 16:19

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Jeg nolede noget kode fra google for at forhindre scrolling når musen er
> over et indlejret kort. (scrollingen skal istedet zoome).

Tak - det vil jeg arbejde videre med.

Kim