Farveskift med "Button" Enheden
Fra : Jens Weber Nielsen

Dato : 29-11-07 17:58

Hej folkens!

Jeg er lidt ny til det med webdesign har været i gang cirka 1,5
måned, men altså jeg tænkte på om den her kode kan modificeres så
den også kan ændre tekstfarve? Jeg har prøvet selv men det
virkede ikke, håber der er nogen der kan hjælpe mig.

<input type="button" onclick="document.bgColor='#DDDDDD'"
name="skift" value="White Theme">

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 29-11-07 19:32

"Jens Weber Nielsen" <jens.weber@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede ikke, håber der er nogen der kan hjælpe mig.
>
> <input type="button" onclick="document.bgColor='#DDDDDD'"

Du bruger deprecated parametre.
<input type="button" onclick="document.body.style.backgroundColor =
'#DDDDDD';document.body.style.color = '#223344';";
name="skift" value="White Theme">
ændrer farverne gennem css og script.
Andre elementer i body, kan have deres egne definitioner, og vil ikke blive
påvirket af ændringer.

Birger