lysende fisk
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 19-01-08 00:27

Hej NG

Kæresten og jeg har engang set at man på Danmarks Akvarium havde nogle
mørklagte akvarier, hvor man kunne se neonfisk lyse op i et specielt lys.

Han har nu købt et "sort lys" men det gør bare at vandet ser tåget ud, og
fiskene forsvinder.

Hvad har de gjort i det store akvarium, eller hvad gør vi galt?

Mange hilsner

Charlotte

Fra : Per, Herringe

Dato : 19-01-08 10:14

I meddelelse: 479135dd$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
skrev Charlotte P. Korsør bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> ud, og fiskene forsvinder.
>
> Hvad har de gjort i det store akvarium, eller hvad gør vi galt?

Det har nok ikke været det vi kalder neonfisk i har set i Danmarks akvarium.
Der findes fisk der lyser i mørke, på samme måde som Sankt-Hansorm og
morild. Dem vi kalder neonfisk reflektere lyset og skal altså belyses for at
give indtryk af at lyse.

--
MVH Per, Herringe