Mit stylesheet giver et mærkeligt udseende
Fra : Denis Egebæk

Dato : 18-01-08 23:01

Jeg sidder og prøver mig lidt frem inden for CSS-verden, og har afskrevet en
layout-kode fra bogen "Webdesign - illustreret håndbog".
Det skulle gerne give mig en side med 3 kolonner, en header og en footer -
og det gør det da også, men det ser ikke rigtigt ud. Hverken i Firefox eller
i IE.

Er der én der kan fortælle mig hvad der er galt med disse koder:

HTML:

<head>
<title>layout</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../css/layout.css">
</head>

CSS:

div#banner h1 {
margin: 0; margin-bottom: 10px; color: #000000;
background-color: #dddddd; font-size: 20px;
border: 1px solid black;
padding-top: 5px; padding-left: 10px;
}

div#leftcol {
width: 170px; float: left; background-color: #dddddd;
border: 1px solid black; height: 395px;
}

#indhold {
height: 395px; margin: 5px 150px 10px 180px;
border: 1px solid black; background: #ddd;
}

#rightcol {
position: absolute; right: 20px; top: 55px;
width: 140px; height: 395px;
border: 1px solid black; background: #ddd;
}

#footer h1 {
color: #000; background: #ddd; margin: 10px 0;
border: 1px solid black; padding: 5px 0px 5px 10px;
}

Det er lidt frustrerende som novice at sætte sig ind i kodningen, når man
ikke en gang kan få noget som man har afskrevet 100% fra en bog til at virke

Fra : enkvinde

Dato : 19-01-08 00:31

> [...]
> eller i IE.
>
> Er der én der kan fortælle mig hvad der er galt med disse koder:

Hej Dennis
Mon ikke selveste forfatteren kan hjælpe dig. Du finder Jørgen Farum Jensen
inde i webdesign.html gruppen

God fornøjelse

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Denis Egebæk

Dato : 19-01-08 01:24

Tak, det fandt jeg også ud af Og problemet er nu løst.
Ligesom jeg er ny mht CSS, er det også nyt for at bruge disse nyhedsgrupper,
og derfor kom jeg til at poste mit indlæg i det forkerte forum.