Frontpage til Expression Web Designer
Fra : ke

Dato : 18-01-08 08:57

Hej gruppe.
Har brugt Frontpage i mange år og vil nu gerne vide om feks Expression Web
Designer kan "overtage" hvad jeg har lavet i FP uden problemer. Er der en
automatisk "oversætter" i EWD? Det vil være et større arbejde at begynde
helt forfra.
Mvh
KE

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 22-01-08 15:44

Expression Web kan sagtens overtage dine filer.
Hvis du påtænker at investere i den skulle du måske vente lidt til
version 2 udkommer om ikke så længe.
Prøv eventuelt Trial versionen af version 1 så længe.
http://www.microsoft.com/expression/products/download.aspx?key=web

Fra : Wilstrup

Dato : 22-01-08 21:02

Har du nogen tidsramme? Og evt. cirkapris? (inkl. moms!)

Arne H. Wilstrup

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i
meddelelsen news:nrvbp3hmp4npg9f8gv9cgamq4fmbce28gs@4ax.com...

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 23-01-08 15:14

Hvis skemaet holder planlægges den ud i sidste del af første kvartal.
Hvad den kommer til at koste ved jeg desværre ikke, men mon ikke det
bliver ca. som version 1 koster i dag.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Wilstrup

Dato : 23-01-08 16:43

Tak skal du have, men jeg ved heller ikke hvad version 1
koster. Jeg har forgæves forsøgt at downloade et eksemplar,
men får hele tiden at vide at der ikke er adgang i øjeblikket
og jeg har ikke set den annonceret nogen steder blot i
førsteudgaven.

Men så et tillægsspørgsmål: hvis man allerede har en udbyder
med FP ext. skal man så nedlægge den for at anvende det nye
program -altså hvordan uploades programmets filer til
udbyderens server: indbygget FTP eller lignende metode a la
FP?

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i
meddelelsen news:2miep3t5rpbcru5l2l60dfdtrs2qch6vb5@4ax.com...

Fra : Viggo

Dato : 23-01-08 17:38

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal man så nedlægge den for at anvende det nye program -altså hvordan
> uploades programmets filer til udbyderens server: indbygget FTP eller

Her kan du se prisen:
http://www.microsoft.com/expression/products/retail.aspx?key=web
Som studyware hos ProConsult koster den ca 500 kr.

--

Venlig hilsen
Viggo

Fra : Wilstrup

Dato : 23-01-08 22:57

Tak!

Fra : Heine Svendsen

Dato : 24-01-08 12:22

Wilstrup skrev:
> [...]
> program -altså hvordan uploades programmets filer til
> udbyderens server: indbygget FTP eller lignende metode a la

Jeg har afprøvet både Expression Web og SharePoint Designer, som
begge ser fuldstændig ens ud og som også fylder næsten nøjagtigt det
samme som installationsfil.
Med FP bruger jeg dens indbyggede upload funktion, som sammenligner
filer og kun oploader nyt og som også fjerne filer fra serveren, som
ikke også ligger lokalt.
De to nye programmer fungerer her på samme vis, blot mere stabilt og
hurtigere.
Jeg tror ikke, at jeg bruger extensions, men håber at ovenstående
alligevel kan give en del af svaret på dit spørgsmål.

Extensions - er det, når man benytter indbyggede / FPs egne
funktioner til fx. tæller og formularer frem for særskildte cgi-scripts?

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Bent Holst

Dato : 24-01-08 14:54

Tak for en interessant debat vedrørende Microsoft Expression Web. Jeg tror,
det er klogt at vente til 2. udgave kommer. Er der nogen af jer der ved, om
2. udgave også kommer på dansk, respektivt hvornår der kommer en dansk
udgave??
Med venlig hilsen.
Bent.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-01-08 16:34

Expression Web vil kunne arbejde sammen med FP Extensions hvis de er
der. Den kan dog kun i begrænset omfang bruges til at vedligeholde
ting der kræver FP Extensions. Derfor vil jeg anbefale at man går helt
væk fra at bruge FPE også set i lyset af at udbyderne vil gå væk fra
dem da de ikke længere udvikles på.

Jens Peter Karlsen

Fra : Wilstrup

Dato : 26-01-08 10:14

Takker!

Fra : Helge Børven

Dato : 20-02-08 19:06

Det vede ved FE synes jeg er at man kan redigere dokumenter online - dvs.
uden at up eller downloade fra ens egen computer . Kan man goså dette med
Expression Web??

Helge

Fra : Heine Svendsen

Dato : 21-02-08 01:35

Helge Børven skrev:
> Det vede ved FE synes jeg er at man kan redigere dokumenter online - dvs.
> uden at up eller downloade fra ens egen computer . Kan man goså dette med
> Expression Web??

Er det ikke mest et spørgsmål om tilvending?
Jeg redigerer mine sider lokalt, og når jeg er tilfreds med
resultatet, klikker jeg på knappen "udgiv websted" og ca. 10-15
sekunder senere er siderne på nettet opdateret med rettelserne.
Nemmere kan det da næsten ikke være - hvor i ligger fordelen egtl.
ved at redigere direkte til originalsiderne på nettet set i forhold
til min metode?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-02-08 10:07

Fordel: Det er meget hurtigt lige at rette en enkelt detalje.
Ulempe: Man risikerer at besøgende kommer ind på en halvfærdig side
som giver et dårligt indtryk af sitet.
Ulempe: Man har ikke en local backup af sitet hvis der sker noget med
det online.

Efter min mening er Ulemperne ved kun at arbejde online alt for store.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Helge Børven

Dato : 21-02-08 19:39

Der er flere fordele - synes jeg - hvis jeg husker brugernavn og kode kan
jeg fra en hvilken som helst anden computer redigere f.eks. wordfiler on
line. Det gør jeg nogle gange på mit arbejde ( i pauserne ...). Det samme
vil jeg tro man også kan gøre med html-filerne med et hvilket som helst
program - dette har jeg dog ikke prøvet.

Helge

Fra : Wilstrup

Dato : 24-02-08 10:04

"Helge Børven" <helge.boerven@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen
> [...]
> jeg tro man også kan gøre med html-filerne med et hvilket
> som helst program - dette har jeg dog ikke prøvet.

Hmm! hvis du vil ændre online på et websted der er generet med
Frontpage, så kræver det vel at du har programmet installeret
på din computer eller et wordprogram, ellers kan det jo ikke
lade sig gøre skulle jeg mene- hvad siger Karlsen?