En gravid reje ??
Fra : UnlimitedCph

Dato : 08-01-08 01:50

Hejsa..

Jeg har i 4-5 år haft amanorejer, og har altid undret mig over en
ting. Nogen af dem er periodisk meget store og sorte på bagkroppen.
Når de vifter med "bagbenene" ligner det æg der sidder.

Er det æg ?

Hvis det skulle vise sig at være æg, er det så muligt at få noget ud
af dem og hvordan klarer man så det ?

Håber der er nogen herinde der har enten noget erfaring eller et godt
link :)

/Flemming

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 08-01-08 14:33

> [...]
>af dem og hvordan klarer man så det ?
>
>Håber der er nogen herinde der har enten noget erfaring eller et godt

Det skal vist forgå i brakvand
Men søg på deres navn Caridina Japonica

http://caridina.japonica.online.fr/English/

Hilsen
Leo

Fra : Ole Vandborg

Dato : 13-01-08 20:43

Leo Jørgensen wrote:

> Men søg på deres navn Caridina Japonica

De hedder Caridina Multidentata i dag......

/Ole

Fra : Bainz

Dato : 08-01-08 19:34

Jeg har også haft dem, jeg gjorde ikk noget ved dem af mine de gik i det
vand de var vænt til og sammen med de andre fisk men er dine fisk store kan
det godt være då skal flytte dem til en anden balje. Men godt mef skjule
steder det er vigtigt.
Bainz

Fra : Ole Vandborg

Dato : 13-01-08 20:40

Bainz wrote:
> [...]
> det godt være då skal flytte dem til en anden balje. Men godt mef skjule

Amano-rejerne kan IKKE få unger i et almindeligt akvarie! De voksne
rejerlever i flodernes ferskvand, når æggene klækkes driver de med
strømmen ud i brakvandsområderne, hvor larverne udvikler sig til rejer.
Derefter svømmer/kravler de op mod strømmen til det ferske vand, hvor de
vokser op. Dette skal efterlignes ved opdræt af amano-rejerne; Det er
besværligt, men absolut ikke umuligt.

Tjek disse indlæg på www.rejesite.dk:
http://www.rejesite.dk/forum/viewtopic.php?t=183
http://www.rejesite.dk/forum/viewtopic.php?t=407

/Ole

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 24-01-08 14:15

Du gør bare sådan her

http://caridina.japonica.online.fr/English/Elevage.htm
http://caridinajaponicabreeding.blogspot.com/

Held og lykke - det er endnu ikke lykkedes for mig, men har kun gjort to
forsøg med køkkensalt.

vh/Kjeld Olesen