vis ugedag ud fra dato
Fra : JonZ

Dato : 11-01-08 12:05

Hej

Jeg har en database hvor jeg har en tabel som har datatypen dato
og klokken.. i den har jeg en lang liste med datoer, som går ud
over et par mrd.

Kan jeg via en asp side nu trække f.eks. alle lørdage ud? Og
hvordan?

Hilsen Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : SpookiePower

Dato : 11-01-08 12:45

Med SQL kan du gøre det på denne måde -
http://www.techonthenet.com/access/functions/date/weekday.php

Hvis du vil finde alle dine lørdage, gøres det sådan -

SELECT * from TABEL
where weekday(DatoFeltet)=7

Husk at søndag er dag 1, mandag er dag 2, osv.

--
My Photo Gallery
www.anothermasterpiece.com

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-01-08 13:05

On Fri, 11 Jan 2008 12:45:21 +0100, SpookiePower <boxjunk2600@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>SELECT * from TABEL
>where weekday(DatoFeltet)=7
>
>Husk at søndag er dag 1, mandag er dag 2, osv.

Det er rigtigt, at det er default, men hvis man foretrækker, at fx
mandag er 1, så hedder det:
Weekday(dato, 2)
(som det også er forkalret i dit link)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : JonZ

Dato : 17-01-08 15:05

SpookiePower wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> SELECT * from TABEL
> where weekday(DatoFeltet)=7

Jeg glemte lige at svare på denne. Det virker nu. Tak for
hjælpen.