Navision
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 21:12

Hej NG

Kan der udveksles data til Navision 3.6 fra en Access2003 db, ved at
etablere en forbindelse til db på internettet...???

Eller hvordan udveksles bedst data til Navision 3.6 fra en Access2003...???

Access kan selvfølgelig downloades og derefter eksportere til en .csv fil,
og efterfølgende import til Navision...
men kan det gøres smartere...???

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Christian Kragh

Dato : 11-01-08 11:15

> [...]
>
> Access kan selvfølgelig downloades og derefter eksportere til en .csv fil,

Hvad med en lykke som kører og tilføjer dataen?

'' Eksempel start
DB1.open
DB2.open

strsql1 = "select * from ACCESS"

set rs = conn.execute strsql1

for i = 0 to UBOUND(rs())
strsql2 = "inset into Navision..."
conn.execute strsql2
next

DB1.Close
DB2.Close
'' Eksempel slut

Jeg kender selvfølgelig ikke de eksakte felter i tabellerne så det bliver lidt
kryptisk, men jeg forklare lige.

Åbner de 2 databaser med hvert sit navn

Kører en lykke hvor jeg henter dataen fra den ene som man også bruger ved
normalt udtræk fra databasen.
Det man så gør er at kører en sql sætning som sætter dataen ind i den anden
database.

Derefter lukkes de 2 databaser igen.

Jeg håber det hjælper lidt.
Ellers så skriv igen.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-08 13:25

"Christian Kragh" <tursoe@gmail.com> skrev

> [...]
> normalt udtræk fra databasen.
> Det man så gør er at kører en sql sætning som sætter dataen ind i den

Jaaa....lidt....
Jeg er helt grøn i forhold til Navision...
Jeg har ikke de eksakte feltnavne endnu, men det er nok ikke noget
problem...
Problemet er at få skabt forbindelserne til de to databaser på
internettet...
Kan man umiddelbart tilgå Navision db...???
Kan du måske hjælpe med connectionstrings til de to databaser...???
Bjarne