SQL problem
Fra : SpookiePower

Dato : 10-01-08 14:09

Jeg har denne SQL sætning, som virker fint i access,
men sat ind på en asp-side, så virker den ikke.

"SELECT count(*) AS standbyreporter"&_
"FROM TReport "&_
"WHERE vcText Like "*standby*" And year(daReportDate)=2007"

Jeg får denne fejl -

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: '[string: "WHERE vcText Like "]'

Jeg tror det har noget med denne del at gøre - "*standby*"

Men hvori består fejlen ?

--
My Photo Gallery
www.anothermasterpiece.cim

Fra : SpookiePower

Dato : 10-01-08 14:35

Hvis jeg skriver -

'" &standby& "'

- i stedet for, så får jeg svar fra databasen, men
desværre ikke alle de svar jeg skal bruge.

Hvordan får jeg den til at søge på ordet standby,
selvom det står midt i en tekst.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-08 15:02

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
> Hvis jeg skriver -
>
> '" &standby& "'
>
> - i stedet for, så får jeg svar fra databasen, men
> desværre ikke alle de svar jeg skal bruge.

Ja, for det betyder jo noget andet - nemlig at den skal selecte de records,
der matcher indholdet af vbscript-variablen standby.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-08 15:03

> [...]
>
> Type mismatch: '[string: "WHERE vcText Like "]'
>
> Jeg tror det har noget med denne del at gøre - "*standby*"

Prøv at erstatte "*standby*" med '*standby*' eller ""*standby*"".

Fra : SpookiePower

Dato : 10-01-08 15:13

Christian R. Larsen wrote:

> Prøv at erstatte "*standby*" med '*standby*' eller ""*standby*"".

Der er ingen som virker. På den sidste får jeg denne fejl -

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 15:46

> [...]
En wildcard søgning med '%standby%' kunne være løsningen.
Mvh.
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 15:47

"Henning Smed" <henning at smeds dot dk> wrote in message

> "SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message

> En wildcard søgning med '%standby%' kunne være løsningen.
> Mvh.
> Henning
LIKE '%standby%'

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-08 17:32

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message

> Der er ingen som virker. På den sidste får jeg denne fejl -
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

Prøv lige at poste lidt mere af din kode rundt om udtrykket

Fra : SpookiePower

Dato : 11-01-08 12:48

Jeg fik det til at virke. Men jeg blev bare lidt
forvirreret over at der var forskel på access og
ASP.

Sådan virker det i access -
'*standby*'

og sådan virker det i ASP -