Dansk dato hos one.com?
Fra : Allan Vebel

Dato : 09-01-08 22:51

Jeg har i mange år brugt dette lille script

<% session.LCID = 1030 %>

Dim VirtuelSti
VirtuelSti = Request.Servervariables("PATH_INFO")
Dim FysiskSti
FysiskSti = Server.MapPath(VirtuelSti)
Dim fil, fso
set fso = server.createobject("Scripting.FileSystemObject")
set fil = fso.getfile(fysisksti)
Response.Write("Opdateret: " & formatdatetime(fil.DateLastModified,2) & "")
set fil = nothing
set fso = nothing
%></p>

til at vise opdateringsdato, men nu har jeg en kunde der
benytter http://one.com, som kører ChiliAsp på deres php-
server, og her går det galt med det danske datoformat.

Deres support siger at deres server *ikke* understøtter
<% session.LCID = 1030 %>, men fint andre landestandarder,
se:

http://marna.dk/test/engelsk.asp
http://marna.dk/test/tysk.asp
http://marna.dk/test/spansk.asp

Supporten foreslog http://www.testdoman.se/chiliasp/, men
det fungerer heller ikke.

Det eneste jeg ønsker er et dansk datoformat (09-01-2008),
findes der noget der kan oversætte fra ovenstående script?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 11-01-08 13:23

Ja du kan bruge denne funktion til at lave datoen om til lige det format du
ønsker

<%
Function FormatDT(aTime,FormatStr)
str = lcase(formatstr)
str = Replace(str,"yyyy",Year(aTime))
str = Replace(str,"dd",Day(aTime))
str = Replace(str,"mm",Month(aTime))
str = Replace(str,"hh",Hour(aTime))
str = Replace(str,"nn",Minute(aTime))
str = Replace(str,"ss",Second(aTime))
FormatDT = str
end function
%>

response.write FormatDT(Now(),"MM/DD/YYYY HH:NN:SS") & "<br>"
response.write FormatDT(Now(),"MM-DD-YYYY HH.NN.SS")& "<br>"
response.write FormatDT(Now(),"DD-MM-YYYY HH.NN.SS")& "<br>"

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 11-01-08 14:58

> Det eneste jeg ønsker er et dansk datoformat (09-01-2008),
> findes der noget der kan oversætte fra ovenstående script?

Prøv at se her: http://www.asp-faq.dk/article/?id=98

Chr.