Vista og IIS
Fra : Martin

Dato : 07-01-08 12:15

Hej NG

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge, men der må
være nogle af jer der kan hjælpe mig her.

Jeg skal til at købe ny computer, og det bliver mere og mere
svært at finde en uden Vista. Derfor vil jeg gerne høre jer om
hvilke Vista versioner man kan bruge, hvis man samtidigt ønsker
at benytte IIS på computeren, så jeg lokalt kan afvikle mine .asp
filer?

Håber at i kan hjælpe mig.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-01-08 20:53

"Martin" <har@ingen.dd> skrev i meddelelsen

> Derfor vil jeg gerne høre jer om
> hvilke Vista versioner man kan bruge, hvis man samtidigt ønsker
> at benytte IIS på computeren, så jeg lokalt kan afvikle mine .asp
> filer?

Vista Home Premium og opefter.

Altså alt andet end Home Basic.
Det var også mit hovedkriterie for valg af version, da jeg skiftede over
sidste vinter (kører selv Home Premium).

Fra : Christian Kragh

Dato : 08-01-08 12:35

> Vista Home Premium og opefter.

Det eneste man skal være opmærksom på for at det virker optimalt som på XP
eller 2003 server er følgende lille hack.

Du skal ændre følgende:

Find filen ApplicationHost.Config (c:\windows>\System32\InetSrv\config\)
I sektionen hvor:
<applicationPoolDefaults>
<processModel identityType="NetworkService" />
</applicationPoolDefaults>

Ændre du indholdet af linien til:

<applicationPoolDefaults>
<processModel identityType="NetworkService" loadUserProfile="false" />
</applicationPoolDefaults>

Christian

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-01-08 20:00

"Christian Kragh" <tursoe@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det eneste man skal være opmærksom på for at det virker optimalt som på XP
> eller 2003 server er følgende lille hack.

Nu lød spørgsmålet på Vista.
Jeg oplevede ikke, at jeg skulle lave nogle hacks, da jeg havde XP andet end
at ændre i visse rettigheder.

Fra : Christian Kragh

Dato : 09-01-08 12:51

> Nu lød spørgsmålet på Vista.

Lige præcis...

Jeg kunne ikke kører mine asp sider før jeg lavede dette lille hack på min
Vista Ultimate.

> Jeg oplevede ikke, at jeg skulle lave nogle hacks, da jeg havde XP andet end
> at ændre i visse rettigheder.

Du har også ret i at man skal sætte rettighederne på mappen m.h.t. iusr...

Christian