hjemmeside på flere sprog
Fra : Torben

Dato : 06-01-08 16:40

Hej NG,
XP/SP2 med FrontPage 2002.
har lavet en hjemmeside (for ven) på omkring 50 sider, hvoraf halvdelen
nu ønskes vist på flere sprog.
Tidligere spurgt i anden NG, men fik ikke den rigtige ide eller spark i
rettig retning!
Kan man bruge Javascript?
mvh Torben

Fra : Torben

Dato : 06-01-08 16:56

Torben wrote:
> XP/SP2 med FrontPage 2002.
> har lavet en hjemmeside (for ven) på omkring 50 sider, hvoraf
> halvdelen nu ønskes vist på flere sprog.

Hvordan "husker" man et valg (af sprog) fra forsiden således at
efterfølgende sider kan vælge korrekt sprog, og ikke mindst at kunne
ændre valget?

Jeg er absolut nybegynder udi dette, så et spark i rigtig retning vil
blive værdsat.

mvh Torben

Fra : enkvinde

Dato : 08-01-08 16:06

> [...]
> valget?
>
> Jeg er absolut nybegynder udi dette, så et spark i rigtig retning vil

Hej Torben

Man "husker" ikke sprog...... Man laver en kopi af sit danske websted og
oversætter hver side til feks. engelsk, således at man nu har en dansk og
en engelsk version af samme side. Så retter man samtlige engelske sider,
således at linkene henviser til de engelske sider.

Eneste side som der kun skal være 1 af, er indexsiden, hvor besøgende kan
træffe valget mellem sprogene.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Torben

Dato : 08-01-08 16:48

> [...]
> henviser til de engelske sider.
> Eneste side som der kun skal være 1 af, er indexsiden, hvor
> besøgende kan træffe valget mellem sprogene.

Hej Eva,
og mange tak for feed back, jeg er gammel (meget) programmør og tænker
nok lidt i de baner når jeg siger Husker, jeg prøver lige om jeg kan få
din ide til at funke - tak for tilbagemeldingen
mvh Torben