Møbel
Fra : Kurt Høegh

Dato : 20-12-07 12:12

Jeg er ved at skulle anskaffe mig mig akvarie til min stue, men jeg har
nogle katte som en gang i mellem får et kraniebrud og springer rundt i
mine reoler. Jeg vil naturligvis helst undgå at en af dem springer op
(eller ned) på akvariet og brager igennem topglas med lysamatur og det
hele. Jeg har derfor brug for vejledning udi løsninger af det problem
(det er ikke aktualt at jeg skiller mig af med kattene :) ).

Findes der lysamaturer som er så slagfaste at de kan holde til at der
lander 6-7 kg hankat på dem?

Hvad kan jeg bruge til at som "topglas" (eller hvad det hedder)?
Plexiglas? Og i hvilken tykkelse?
Akvariet er 160 liter (100*40*40)

Findes der eventuelt et form for "akvarieskab/reol", som akvariet kan
stå i, sådan at det vil være skabet som kattene hopper op på, i stedet
stedet for på/i selve akvariet? Og hvordan sikrer man at skabet ikke dør
af fugt?

Det var vidst det. Jeg ser frem til at høre begavede forslag :)

God Jul herfra!

/Kurt

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-12-07 16:53

Kurt Høegh wrote:

> Findes der lysamaturer som er så slagfaste at de kan holde til at der
> lander 6-7 kg hankat på dem?

Jeg har almindelige alu amaturer og 4 mm dækglas på mine akvarier, og der er
ikke nogen der er braget igennem endnu. Men en dag røg en af dem i mens
glasset var taget af for jeg kunne rense akvariet. Det var en god dag.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : UnlimitedCph

Dato : 23-12-07 02:36

On 20 Dec., 16:52, Lasse Jensen <faf...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ikke nogen der er braget igennem endnu. Men en dag røg en af dem i mens
> glasset var taget af for jeg kunne rense akvariet. Det var en god dag.

Hehe.. Lyder også alt for sjovt.. Lærte de noget ? Holdte de sig væk
fra akvariet bagefter ?

Jeg har et effectline amatur på mit 325 liters og der tvivler jeg på
at kattene vil gå igennem om den så vejede 40 kg ;)

Jeg er nu mere nervøs for ridser. Den ene kat har det med at ligge der
hvor der er varmt. Og det er der jo sådan set på amaturet. Og hvis den
ikke lige kan komme op eller er ved at glide ned, kunne man måske tro
den prøver at holde fast med kløerne.. Og sort aluminium og katteklør
tror jeg ikke er den fedeste sammensætning :(

Nårh.. Men nu må vi se når kattene flytter ind efter jul engang.. *suk*