CO2 fra sodastream?
Fra : Brian Larsen

Dato : 18-12-07 00:34

Hejsa

Jeg ville høre om der er nogle af jer der har eksperimenteret med CO2 fra en
sodastream flaske?! Jeg har søgt på nettet or der er en masse læsestof,
hvilket er fint, men forvirrende

Mit problem er:

Gevindet på sodastreamflasken passer ikke til min nåleventil, som er sådan
en fætter her:
http://www.dennerle.de/Shop/Artikelbilder/Zusatzbilder/CO_2_CO_2%20Classic-Line_STUG_ClassicDrumiExcl.jpg

Jeg har læst noget om at man kan få en sikkerhedsventil der passer på
flasken og derpå kan man så montere reduktionsdimsen fra Dennerle...

Jeg er har før haft akvarier i stor stil, men har været "tørlagt" i 3 år
nu Men nu skulle det altså være! Jeg har altid brugt forskellige lowtech
CO2 systemer, men ville egentlig have kørt et rigtigt i stilling lige før
jeg stoppede! Så kom der hus og børn til, og ja I kender det sikkert godt:D

Man er vil ikke akvarist, hvis man ikke lige prøver at finde et billigere
alternativ inden man poser penge i de dyre mærker

Anyway... På forhånd tak og tak for et hyggeligt forum, Jeg har lusket i et
halvt års tid nu!

Brian

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-12-07 00:53

Brian Larsen wrote:

> Gevindet på sodastreamflasken passer ikke til min nåleventil, som er
> sådan en fætter her:

Kan du ikke skrælle en sodastream maskine og bruge ventilen fra den?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Brian Larsen

Dato : 18-12-07 01:51

Hehe... jo det siger min fætter også!

Jeg kan bare ikke finde nogen sodamaksine:D Ellers en god ide! Har lige
checket med min far og han mener at det er en ½" gevind der sidder på... så
i teorien skulle det være nok med en sikkerhedsventil - eller reduktions
ventil eller hva de nu hedder - og så montere nåleventilen på den!