Øresund: Det døde hav
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 16-12-07 13:40

Var på havet mellem Helsingør-Höganäs både fredag og lørdag i denne weekend.
Alt i alt fik jeg to sild og en mikrotorsk på drivfiskeri. Til gengæld var
der nordgående monsterstrøm, som gjorde det aldeles unødvendigt at bruge
motor under trolling

Har andre herinde været på Sundet og haft noget nævneværdigt på krogen, og
er der nogen sammenhæng mellem den voldsomme strøm og de fraværende fisk?
--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 16-12-07 13:48

On 16 Dec., 13:39, "3140 Abildgaard" <FJERNpialy...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> er der nogen sammenhæng mellem den voldsomme strøm og de fraværende fisk?

Jeg var afsted d. 23. november med en af bådene fra Helsingør. Der var
rigeligt. Jeg fik 30 sild og jeg var den af 5 som fik færrest. Min far
fik 75 og en lille torsk som røg ud igen.
En af dem fra båden fik en Torsk på 7,5 kg.

Mikael

Fra : Erik D

Dato : 16-12-07 14:38

Vi var ude ved Slikkepinden mellem København og Landskrona idag. På
stang blev kun fanget en enkelt torsk på 5 kg.
I garnet mest fladfisk, men ikke alverden. Der var også et par små
hvillinger og desuden en lille fætter, som jeg mener må være en
blåhvilling.
Venligst bedøm arten på:
http://www.flickr.com/photos/pelikanen/2115410557

Erik

Fra : jørgen ancher bihlet

Dato : 17-12-07 00:48

mener det er en kulmule

med venlig fiske hilsen og god jul

Jørgen

Fra : jørgen ancher bihlet

Dato : 17-12-07 00:47

mener det er en kulmule

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 18-12-07 23:39

3140 Abildgaard wrote:
> [...]
>
> Har andre herinde været på Sundet og haft noget nævneværdigt på
> krogen, og er der nogen sammenhæng mellem den voldsomme strøm og de

Kan se, at Helsingør Dagblad havde chefen ude på en tur i samme weekend . .
.. med akkurat lige så nedslående resultat.

--
¸.·´¯)

Fra : SEJ

Dato : 19-12-07 18:10

> Kan se, at Helsingør Dagblad havde chefen ude på en tur i samme weekend .
> . . med akkurat lige så nedslående resultat.

> [...]

Hej Torben

Sejler du i din egen båd eller er du ude med turbåde ?

P.S pas nu på de gamle blink, jeg har ikke flere

mvh

Svend

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 19-12-07 20:30

> Sejler du i din egen båd eller er du ude med turbåde ?
>
> P.S pas nu på de gamle blink, jeg har ikke flere
>
> mvh
>
> Svend

Fiser ud i min jolle. Var der også i dag. Nultur, og pludselig en
allerhelvedes sø

Mistede faktisk en kæletorpedo i søndags!

--
¸.·´¯)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-12-07 18:53

3140 Abildgaard wrote:

> [...]
> er der nogen sammenhæng mellem den voldsomme strøm og de fraværende fisk?

Har du et ekkolod, så du er helt sikker på, at der er fisk på de steder
hvor du fisker.

Dit problem kan også være, at når der er meget kraftig strøm i sundet, så
kan du/I ikke være sikker på, at pirken fisker lige under båden, alt
efter pirkens størrelse/vægt kan strømmen godt føre den meget langt væk
fra båden.

Der plejer dog altid at være masser af store sildestimer i Øresund, og
dem der gør en seriøs indsats, kan som regel fange alle de sild de ønsker.

De mange sild er iøvrigt årsagen til, at det kan være svært at fange
torsk, torsken skal jo bare åbne gabet, så har den maven fuld af sild, og
en torsk som er prop mæt af sild, bider ikke på en pirk.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 19-12-07 20:34

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
>
> Der plejer dog altid at være masser af store sildestimer i Øresund, og
> dem der gør en seriøs indsats, kan som regel fange alle de sild de

Der er ikke fisk på loddet, derfor ligger jeg og troller langs skærnterne.
Først når der på enelleranden måde er registreret liv, standser jeg og
prøver lykken der. Sild . . . ja, to styk! Og det er jo ikke fordi jeg ikke
kan finde ud af det. Har rodet rundt derude de sidste femten år.

--
¸.·´¯)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-12-07 21:42

3140 Abildgaard wrote:

> Der er ikke fisk på loddet, derfor ligger jeg og troller langs skærnterne.
> Først når der på enelleranden måde er registreret liv, standser jeg og
> prøver lykken der.

Hmm... i mine ører lyder det som en ineffektiv metode, jeg går ind for,
at man først skal finde fiskene med et ekkolod, og så kan man målrettet
fiske efter dem.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-12-07 18:13

> er der nogen sammenhæng mellem den voldsomme strøm og de
> fraværende fisk?

Ja. Øresund kan være meget lunefuld. Den ene dag er det rene nulture. Den
næste flere fisk, end man egentlig har lyst til at fange.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian jacobsen