"gullbransen i carmen"
Fra : Peter T.

Dato : 09-12-07 01:00

"Gullbransen i carmen" eller lignende stod der på min væg sammen med en
tegning af en mand på vej indad vinduet, inden jeg spartlede den over. Det
kan ret sikkert reddes. Men har I noget bud på hvem der kan have lavet
det?

En af mine gode bekendte sagde, at det mindede ham om et eller andet, men
har ikke klar over hvad. Så sagde han, at nogle måske kunne være
interesseret i det. Tegningen var en mand med bowlerhat, som var på vej
ind ad et vindue.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 09-12-07 11:25

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> "Gullbransen i carmen" eller lignende stod der på min væg sammen med
> en tegning af en mand på vej indad vinduet,

Ah ja. Var lidt træt i aftes og sparede lidt på oplysningerne.
Jeg formoder, at tegningen er fra da bygningen blev bygget. Og det har nok
været mellem 1900 og 1920 bedømt ud fra stil og materialer. Placering er
Nørrebro i Kbh..

--
Peter T.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-12-07 13:45

Peter T. skrev:

> [...]
> Og det har nok været mellem 1900 og 1920 bedømt ud fra
> stil og materialer. Placering er Nørrebro i Kbh..

Det kunne lyde som en slags "håndværker-graffiti". En vis
Guldbrandsen, som måske havde snedkereret karmene til
vinduerne, og sat sit navn på væggen, med en vittig
hentydning til Bizet's opera.

--
Herluf :·)

Fra : Peter T.

Dato : 09-12-07 17:10

Herluf Holdt, 3140 udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det kunne lyde som en slags "håndværker-graffiti". En vis
> Guldbrandsen, som måske havde snedkereret karmene til
> vinduerne, og sat sit navn på væggen, med en vittig
> hentydning til Bizet's opera.

Det var også det, jeg først tænkte. Men min ven fortalte mig, at nogle
kunstnere faktisk havde sådan en tjans dengang. At de så først af og til
blev kendte efter deres død, er en anden sag. :)

--
Peter T.