Movieclip på movieclip
Fra : Peter Nicolaj

Dato : 10-12-07 21:08

Hej,
Jeg står med en lille problemstilling.
Jeg har et hus i form af et movieclip, som kan skifte mellem stue
og første sal(motion tween) ved tryk på en knap.

Meningen er, at man skal placerer nogle drag&drop brikker inde i
huset, som symboliserer forskelligt alarmudstyr.

Mit problem er, at når disse brikker er placeret i huset og en
bruger vil skifte mellem stue og første sal, skulle disse brikker
meget gerne følge med, efter om de er placeret på den ene eller
anden sal.

Sagt på en anden måde er der tale om at et movieclip bliver
placeret oven på et andet og skal kunne følge dette.

Kompliceret?

se gerne projektet her.
http://www.u2media.dk/securiplus/version23.swf
Huset findes i frame/scene 4.

Håber nogen kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus U

Dato : 11-12-07 05:08

Peter Nicolaj skrev:

> Sagt på en anden måde er der tale om at et movieclip bliver
> placeret oven på et andet og skal kunne følge dette.

Kunne en anden vinkel ikke være, at når du er i stuen, er de movie clips
på 1. usynlige og omvendt?

Dette burde kunne gøres ved hjælp af DitClip._visible=false + lidt
andet?
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Alex Zakrisson

Dato : 18-12-07 02:51

Hej Peter.

En anden måde at omgå det på, er at lave huset i fuld størrelse og så bruge
en "mask" til kun at vise det udsnit af huset du vil se.
På den måde bibeholder du X og Y koordinaterne på de objekter du indsætter.
De vil bare følge huset når du laver en tween og flytter huset enten opad
eller nedad inde i masken.

Håber det er forståeligt.
Hilsen Alex.