Hjælp til besøgstæller og gæstebog
Fra : BRSF-DK

Dato : 26-11-07 17:32

Godaften

Hvor kan jeg købe hjælp til vor hjemmeside, som jeg har her på vor egen
web-server (Synology DS 207, som ikke understøtter Frontpage extensions).

Siden har jeg selv flikket sammen ved hjælp af Frontpage 2003 og holder den
selv ved lige med mine manglende evner for jeg ved ikke meget (næsten
intet om at lave den slags og slet ikke HTML koder.

Jeg ville gerne have en besøgstæller og en gæstebog (som besøgende kan
skrive i) og ønsker ikke at benytte de muligheder for link til den slags.
Jeg vil have det hele liggende på vor egen server.

Hvor kan I anbefale, jeg henvender mig (meget gerne link) for at få - købe
hjælp til at få det på vor hjemmeside, så det er til at betale for en gammel
pensionist.

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 27-11-07 00:08

> [...]
>
> Hvor kan I anbefale, jeg henvender mig (meget gerne link) for at få - købe
> hjælp til at få det på vor hjemmeside, så det er til at betale for en

Godaften Bjarne

Både besøgstæller og gæstebog kræver et serversprog som enten php eller asp.
Det var måske en ide at gøre opmærksom på, hvilket sprog din server "taler"
Så bliver det i alt fald lidt nemmere at lede dig på rette vej

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : BRSF-DK

Dato : 27-11-07 08:00

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "taler"
> Så bliver det i alt fald lidt nemmere at lede dig på rette vej

Godmorgen Eva

Tak for indlæg

Ja, der kan du se hvor lidt jeg ved

Serveren har preinstalleret php, som jeg har aktiveret

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 28-11-07 01:20

> Ja, der kan du se hvor lidt jeg ved
>
> Serveren har preinstalleret php, som jeg har aktiveret

Ja, så kom vi da så langt

Du skal altså have fat i noget php script. Og en person som kan integrere
det for dig på din side... altså en som kender både php og frontpages -
Hmm...de hænger nok ikke på træerne, men derfor er det da ikke umuligt.

Så du skal i den nyhedsgruppe som hedder dk.opslag.stillinger.

Men inden du søger seriøst, så skal du lige gøre dig nogen tanker om hvad
det egentlig er, du vil have. Hvor omfattende skal din statistik feks. være?
Skal det bare være en som fortæller hvor mange der er online lige nu, eller
skal den kunne fortælle ip numre, sidevisninger og vise historien år
tilbage.

Og hvad angår din gæstebog, så vær lige opmærksom på, at du får valgt een
med captcha funktion, af hensyn til spammere.

Men i bund og grund så syntes jeg egentlig at du skulle kaste dig ud i
projektet selv Du kan nemt risikerer, at det kommer til at koste kassen,
fordi tingene skal integreres i dit design. Hvilket du nok ikke taget højde
for, da du lavede din side. Derfor risikerer du, at det ikke bare er lige
til at gå til og at der skal "rodes" på mange af dine sider.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : BRSF-DK

Dato : 28-11-07 08:20

> [...]
> bare er lige til at gå til og at der skal "rodes" på mange af dine sider.

Godmorgen igen Eva

Jeg vil nu sætte mig og lave et indlæg om mine ønsker i "opslag"

Vedr. tæller skal den blot være på forside (index.htm) og vil jeg blot have
totalt antal besøg siden tæller kommer på og hvis det ikke bliver for
besværligt (dyrt) gerne oversigt over besøgende IP minus vor egen.

Vedr. gæstebog skal det blot være et link fra forside (index.htm), og så tak
for rådet om at huske captcha, det havde jeg ikke tænkt på.

Har du nogen idé om hvad det vil koste

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 28-11-07 13:44

> [...]
>
> Vedr. gæstebog skal det blot være et link fra forside (index.htm), og så
> tak for rådet om at huske captcha, det havde jeg ikke tænkt på.

Puha Bjarne - en timepris på 5 -600 kr er helt normalt i denne verden, så
det kan hurtig gå hen og blive en dyr tæller/gæstebog, hvis den også skal
tilrettes dit design. Der ryger jo nemt mange timer, så snart man piller
lidt ved et script

Du kan sagtens risikere at ryge op omkring de 5000 kr.

hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : BRSF-DK

Dato : 28-11-07 14:15

> [...]
> lidt ved et script
>
> Du kan sagtens risikere at ryge op omkring de 5000 kr.

God eftermiddag Eva

Hmm det var mere, end jeg have håbet, for jeg er en ældre pensionist, men nu
må vi se, hvad evt. kommer af svar på mit indlæg i opslag.

Jeg siger indtil videre tak for dine indlæg og råd

Bjarne

Fra : Jan Hansen

Dato : 28-11-07 14:42

Hejsa
Hvis du ud over php har mysql på serveren så brug google til at finde nogle
script's, og du kan så selv nørgle med at få dem ind på siden.

mvh Jan

Fra : BRSF-DK

Dato : 28-11-07 15:10

"Jan Hansen" <jan.h@nospamrnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Hvis du ud over php har mysql på serveren så brug google til at finde
> nogle script's, og du kan så selv nørgle med at få dem ind på siden.
>
> mvh Jan

Hej Jan tak for indlæg

Der er også installeret MySQL på server, men jeg er en ældre mand
(pensionist) og tør slet ikke rode mig ind i den slags, for det ved jeg alt
for lidt om.
Derfor er det, at jeg søger hjælp hos en, som virkelig ved, hvad der skal
laves.

Bjarne

Fra : BRSF-DK

Dato : 28-11-07 18:59

Efter nu at have rådført mig med et firma (www.ktj-media.dk ) hvor man
virkelig gjorde noget for at sætte sig ind i problemerne om netop mine
ønsker på min side på min server, hvorfor jeg varmt anbefaler
www.ktj-media.dk , har jeg helt opgivet at få besøgstæller og gæstebog ind
på vor side, når jeg har det krav, at ALT skal ligge her på min egen server,
og jeg ikke vil give adgang til server som administrator for fremmede, uden
jeg sidder ved siden af

Derfor tak til jer som forsøgte at hjælpe til mit nu opgivede projekt.

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 28-11-07 20:08

> [...]
> uden
> jeg sidder ved siden af
>
> Derfor tak til jer som forsøgte at hjælpe til mit nu opgivede projekt.

Det lyder som en både fornuftig og klog beslutning.
Hvis du er nået så langt, at du også er gået på kompromis med at finde ting
ude i byen, så kan jeg altså anbefale denne gratis og usynlige tæller, hvor
du bare skal sætte et par linjer ind på din side www.livewebstats.dk

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : BRSF-DK

Dato : 28-11-07 21:27

> [...]
> ting ude i byen, så kan jeg altså anbefale denne gratis og usynlige
> tæller, hvor du bare skal sætte et par linjer ind på din side

Godaften Eva

hmmm jeg ved ikke rigtigt om jeg skal gå på kompromis, med min holdning til
at bruge den slags, for jeg er reelt bange for sikkerheden.......... skulle
jeg finde et sådan system via nettet så ville jeg nok se efter en som også
kunne vise hvilke IP som besøgte vor hjemmeside.

Noget helt andet er så, at jeg er bange for ikke at være vidende nok til
hvordan jeg får sat en sådan kode ind, så den vises rigtigt og på det
ønskede sted, så der skulle jeg nok også ud og købe mig til hjælp.

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 28-11-07 21:53

> [...]
> hvordan jeg får sat en sådan kode ind, så den vises rigtigt og på det
> ønskede sted, så der skulle jeg nok også ud og købe mig til hjælp.

Næh, næh Bjarne *G* SÅ er du altså heller ikke dummere

Statistikken jeg anbefalede, kan vise ALT... ip numre, sider der besøges,
lande, tid, historik ......... nævn hvad du vil have og jeg tør næsten
garantere at det også er der *S*
Og selvfølgelig kan du finde ud af, at åbne din side i programvisning og
putte 5 linjer ind forneden. Det er ALT. Det er så nemt, at det næsten gør
ondt. Det var faktisk derfor, at jeg anbefalede den til dig.

Og det er ganske gratis. Det er sikkert, den laver intet på dine sider,
andet end at være der.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : BRSF-DK

Dato : 28-11-07 22:09

> [...]
> ondt. Det var faktisk derfor, at jeg anbefalede den til dig.
>
> Og det er ganske gratis. Det er sikkert, den laver intet på dine sider,

Godaften igen Eva

Jeg var ellers inde og se deres demo, men kunne ikke finde noget om IP som
besøgte, men der skal nok rodes videre

Ja ja, dum er der heldigvis aldrig nogen som har beskyldt mig for at være,
så nu provokere du , så i morgen skal det komme på en prøve, og jeg
kommer frygteligt igen både med positivt eller negativt resultat ) så
frygt.....

Hvad får de egentlig ud af at gøre dette gratis ?

Få en forsat god aften

Bjarne

Fra : BRSF-DK

Dato : 28-11-07 22:59

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> frygt.....
>
> Hvad får de egentlig ud af at gøre dette gratis ?

Hej igen Eva

Så vovede jeg det ene øje og har nu prøvet at oprette en tæller via din
anbefaling og sætte den på vor hjemmeside.

Men som jeg skrev i forrige indlæg: Hvad får de egentlig ud af at gøre dette
gratis ?

Jeg må nu vente og se om den virker, når der forhåbentlig er nogle som
kigger ind

Godnat

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 28-11-07 23:56

> [...]
> dette gratis ?
>
> Jeg må nu vente og se om den virker, når der forhåbentlig er nogle som

Godnat Bjarne

Håber sørme ikke, at jeg svigter din tillid

Hvad de får ud af at gøre det gratis... tja, de håber vel, at siderne bliver
så store, at folk ender med at abonnerer på tælleren.

Men.... internettet er jo en forunderlig verden. Fyldt med gratis ting. I så
høj grad, at hvis der endelig er et script, som koster penge, så er ens
første tanke "Næh nej - det kan jeg finde gratis et andet sted"

Og det forunderlige er, at det kan man i 99,9% af tilfældene.

Det kan du også med din gæstebog

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-11-07 08:24

> [...]
> første tanke "Næh nej - det kan jeg finde gratis et andet sted"
>
> Og det forunderlige er, at det kan man i 99,9% af tilfældene.

Godmorgen Eva

Jaaaa du har nok ret,selv om du forsætter med at provokere ))

OK, lad mig så få et godt forslag til en gæstebog, der kobles på via
internettet på samme måde som tælleren gjorde men kan en sådan evt. mod
betaling findes med captcha funktion ?

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 29-11-07 12:07

> [...]
> internettet på samme måde som tælleren gjorde men kan en sådan evt.
> mod betaling findes med captcha funktion ?

Hej Bjarne

Provokerer - MIG? ...... Umuligt *G*

Gem nu den pengepung langt væk. Du skal lære at på internettet, er de bedste
ting gratis Det er fagre nye verden herinde og den kan du ligeså godt
gøre brug af.

Der findes masser af gode gratis gæstebøger -ala tælleren- på nettet, men
jeg ved faktisk ikke lige om det er den slags jeg vil anbefale.

For lige netop med gæstebogen har jeg det som dig - jeg vil have den hos mig
selv

Og det har jeg så...... Og nok var det en størrer mundfuld, at kaste sig
over første gang, men så var det altså heller ikke værre Det største
arbejde var egentlig at finde en gæstebog, som jeg kunne lide og som
opfyldte mine krav.

Men altså..... at rode med den slags tager TID.... og første gang tager det
lang tid - rigtig lang tid Derfor er spørgsmålet, om det egentlig er
tiden værd, når man kan få noget op at køre på et kvarter.

Hvis du kaster dig over en gratis gæstebogsservice, så er
http://www.websup.dk/site/ den, jeg selv var gladest for. Den er rimelig nem
at gå til og man har fuld kontrol over sine indlæg.... og den er nydelig

Hvis du istedet har mod på at smide en gæstebog op på din server, så hop på
http://www.hotscripts.com/ og se de hundrevis af gratis php gæstebøger
igennem. Det er bare at starte fra en ende af.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-11-07 12:25

> [...]
> på http://www.hotscripts.com/ og se de hundrevis af gratis php gæstebøger
> igennem. Det er bare at starte fra en ende af.

Hej Eva

Jaaaa igen har du nok ret, så jeg må lære det lidt efter lidt trods min
fremskredne alder, men hvad det er jo med til at holde mig i gang )

Jeg vil nu kigge på dine link og se hvad jeg beslutter, men lige nu er
gæstebogen så i "ventestilling" og så må jeg se hvad fremtiden vil bringe,
som jeg vil udføre

Tak for alle dine råd og link

Bjarne

Fra : Jan Hansen

Dato : 29-11-07 17:49

Hejsa igen

Hvis du er bekymret over det med gæstebogen, så start med at lave en
"hemmelig side" hhhh.php og få så den testet. Linket ovenfor er til en
fantastisk side når man skal finde schripts.

Mvh Jan

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-11-07 20:25

> [...]
> "hemmelig side" hhhh.php og få så den testet. Linket ovenfor er til en
> fantastisk side når man skal finde schripts.

God aften Jan

Ja jeg har lige været en tur inde på linket og har gemt det, men det ser
noget uoverskueligt ud for en gammel pensionist, som ikke ved en døjt om
scripts eller PHP, så nu skal jeg i gang med først at lære PHP

Bjarne