GPS til en fritidsfisker med Åleruser
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 25-11-07 18:39

Hejsa

Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan
hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode
fiskesteder o.s.v.

det er lidt svært for mig at finde en sådan en da jeg intet ved om emnet men
så har man jo sin ven nyhedsgrupperne

Nogen bud på en god GPS til en fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en
åben båd i alt slags vejr.

THomas

Fra : Jan

Dato : 25-11-07 19:17

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men så har man jo sin ven nyhedsgrupperne
>
> Nogen bud på en god GPS til en fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en

Jeg bruger en Geko 201 http://www.garmin.dk/products/description/4/263
den er nem at have med at gøre og er på størrelse på en 10 prince (vist de
fås mere)

mvh
Jan

Fra : Kent Hald

Dato : 25-11-07 23:09

"Jan" <j@n> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger en Geko 201 http://www.garmin.dk/products/description/4/263
> den er nem at have med at gøre og er på størrelse på en 10 prince (vist de
> [...]
Hej ,

Garmin GPSMAP 60C , GPSMAP 60CS eller 60CX hvis farver,
ellers Garmin GPS 60 sort/hvid.

MVH,

KH

Fra : Christian jacobsen

Dato : 28-11-07 09:44

Jeg bruger altid min almindelige gps"er fra bilen , som også kan sætte
pos.af selvom man er ude på vand. Og når man tager den med i lommen for at
den ikke skal blive stjålet , kan man lige så godt bruge den..

Fra : Jan

Dato : 28-11-07 10:04

"Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger altid min almindelige gps"er fra bilen , som også kan sætte
> pos.af selvom man er ude på vand. Og når man tager den med i lommen for at
> den ikke skal blive stjålet , kan man lige så godt bruge den..

Ja det kan man da godt men hvor længe kan den mon holde til det
gamin geko kan tåle vejret og at blive våd , der mange bølgeskvulp nå man
sejler ud i en småbåd
mvh
Jan

Fra : Christian jacobsen

Dato : 29-11-07 09:30

Jeg har haft min Garmin i 2år og en lille plastpose til at komme den i
hjælper åbenbart på det , det står heller ikke skrevet at man ikke må bruge
den som fodgænger i regnvejr
Hilsen Christian jacobsen

Fra : Jan Raarup

Dato : 01-12-07 17:45

> [...]
>så har man jo sin ven nyhedsgrupperne
>
>Nogen bud på en god GPS til en
>fritidsfisker, en GPS som kan bruges i en

Husk at afmærke Jeres
ruser i henhold til reglerne, ikk og ?

Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

"lystfiskeri i grønland"

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 01:16

On 01 Dec 2007 16:44:47 GMT, Jan Raarup <janmaren@3TIMPhotmail.com>
(slet 3TIMP) wrote:

>Husk at afmærke Jeres
>ruser i henhold til reglerne, ikk og ?

Husk at lade være med at fiske ved stemmeværker, i å-udløb og i andre
fredningszoner, ikke og?

Og nej, det har heller ikke en skid med gps at gøre :)

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 02-12-07 01:37

Jan Raarup (slet 3TIMP) wrote:

> Husk at afmærke Jeres
> ruser i henhold til reglerne, ikk og ?
>

> Hilsen Jan
>

> http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm
>
> "lystfiskeri i grønland"
Tak fordi du hjælper med at begrænse trafikken her i gruppen. Kæmpeklovn.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-07 10:15

3140 Abildgaard wrote:

> Tak fordi du hjælper med at begrænse trafikken her i gruppen. Kæmpeklovn.

Hmm... den begrænsende faktor har vist været den flok fritidsfiskere, som
har insisteret på at bruge lystfiskergruppen til snak om deres mere eller
mindre lovlige rov-fiskeri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Nielsen

Dato : 02-12-07 13:01

> har insisteret på at bruge lystfiskergruppen til snak om deres mere eller
> mindre lovlige rov-fiskeri...

Mødte en "lystfisker" i går med 6 ørreder på tasken , hvor de 4 nok kunne
holde målet hvis de fik tæsk med en kødhammer . Rovfiskeri !!!! nej vel ?

Leif

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 02-12-07 13:41

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... den begrænsende faktor har vist været den flok fritidsfiskere,
> som har insisteret på at bruge lystfiskergruppen til snak om deres
> mere eller mindre lovlige rov-fiskeri...

Netop. Vi kan da godt lære af hinanden. Og gruppen er stort set død efter
endnu en fejde . . . det ved du om nogen.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 13:53

On Sun, 2 Dec 2007 13:41:13 +0100, "3140 Abildgaard"
<FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:

>Netop. Vi kan da godt lære af hinanden. Og gruppen er stort set død efter
>endnu en fejde . . . det ved du om nogen.

Præcis.
Der er og bliver aldrig noget problem. Det eneste problem er Ebbesens
efterhånden paranoide og ultimativt trættende hadekampagner som gang
på gang ødelægger den gode tone i gruppen.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 02-12-07 14:09

Alex Linaa wrote:

> Præcis.
> Der er og bliver aldrig noget problem. Det eneste problem er Ebbesens
> efterhånden paranoide og ultimativt trættende hadekampagner som gang
> på gang ødelægger den gode tone i gruppen.

Så kører vi igen.
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 15:23

On Sun, 2 Dec 2007 14:08:52 +0100, "3140 Abildgaard"
<FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:

>Så kører vi igen.

Ikke fra mit tastatur - Det var jo ligesom dig der svarede ebbesen og
derved smed benzin på et uudslukkeligt bål, ikke?

EOD

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-07 15:30

3140 Abildgaard wrote:

> Netop. Vi kan da godt lære af hinanden. Og gruppen er stort set død efter
> endnu en fejde . . . det ved du om nogen.

Jeg er så bedøvende ligelad med hvad du og andre fritidsfiskere mener,
snak om fritidsfiskeri/amatørfiskeri er off-topic i en gruppe der handler
om lystfiskeri.

Og hvad angår denne gruppe, så har jeg faktisk undladt at læse og skrive
i den i de sidste 3-4 år, og da jeg her i foråret igen begyndte at
abonnere på lystfiskergruppen, så kunne jeg blot konstatere, at den stort
set var afgået ved døden.

Men det gør ikke så meget, jeg slår mine folder i flere forskellige
web-baserede fora'er for lystfiskere, og der er det heldigvis sådan, at
hvis en eller anden dum fritidsfisker blander sig, så kan vi bare lukke
for han log-in.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 16:35

On Sun, 02 Dec 2007 15:29:58 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Jeg er så bedøvende ligelad med hvad du og andre fritidsfiskere mener,
>snak om fritidsfiskeri/amatørfiskeri er off-topic i en gruppe der handler
>om lystfiskeri.

Kan du ikke få ind under kysen, at resten af verden er bedøvende
ligeglad med hvad du mener om denne gruppe?

>Og hvad angår denne gruppe, så har jeg faktisk undladt at læse og skrive
>i den i de sidste 3-4 år

Ud over de sædvanlige trolling, flamewars, og mudderkastning

> [...]
>web-baserede fora'er for lystfiskere, og der er det heldigvis sådan, at
>hvis en eller anden dum fritidsfisker blander sig, så kan vi bare lukke

Så hold dig dog derovre i den cencurerede verden, så vi slipper for
dig her.
Cencur udøves kun af tåber der ikke formår at kommunikere med folk de
ikke er enige med.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-07 10:19

Thomas Duus Jürgensen wrote:

> Min far har et par ruser i karrebæk fjord og ønsker sig en GPS som kan
> hjælpe ham med at finde ruserne han har sat ud , samt genfinde gode
> fiskesteder o.s.v.

Hvis ruserne er korrekt afmærket, som loven foreskriver, så kan de med
blotte øje ses på meget lang afstand, men hvis de bare er afmærket med et
par tomme plastikdunke, så kan det jo godt være svært at finde den igen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 02-12-07 17:12

Æh handlede spørgsmålet ikke om en gps ??
hvor svært kan det være
mvh
Jan

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 02-12-07 19:13

> Hvis ruserne er korrekt afmærket, som loven foreskriver, så kan de med
> blotte øje ses på meget lang afstand, men hvis de bare er afmærket med et
> par tomme plastikdunke, så kan det jo godt være svært at finde den igen.

øøøhhh nu ved jeg NADA om fiskeri, men det har min far nok tjek på, han har
i hvertfald haft ruser ude i snart 10 år.

MEN min far er blevet en ældre herre og hvis man kan afmærke alle ruser med
POI på en gps så er man også sikker på at alle ruser findes igen når man
skal , ja der skal vist være en eller anden bøje og det har han da også men
det har alle de andres ruser også og så kan det være svært at skelne dem når
han skal ud til dem, især nu hvor han er blevet ældre .....

thomas