Anbefaling af UML tool
Fra : Lars - Aarhus C

Dato : 16-11-07 13:46

Hvilke UML tools bruger de professionelle? Hvad har folk herinde gode
erfaringer med?

-Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-07 16:11

On Fri, 16 Nov 2007 13:45:39 +0100
Lars - Aarhus C <lmkkREMOVE@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvilke UML tools bruger de professionelle? Hvad har folk herinde gode
> erfaringer med?

Seneste version af UML-tool der følger med Netbeans, ser spændende ud,
men jeg har ikke fået prøvet det i praksis. UML-tool < netbeans-6.0 er
ikke noget, der kan anbefales.

I mit daglige virke anvender jeg Visual Paradigm:
http://www.visual-paradigm.com/

Det er jeg ret tilfreds med, men da jeg får det gratis (akademisk
licens), er min price/earning også ret høj

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 17-11-07 03:07

Lars - Aarhus C wrote:
> Hvilke UML tools bruger de professionelle? Hvad har folk herinde gode
> erfaringer med?

Du må snarere spørge hvad vi har dårlige erfaringer med.

MS Visio - er reelt kun et tegne program og ikke et rigtigt UML værktøj

Sparx Enterprise Architect - er efter min mening for komplekst og
for svært at bruge

Visual Paradigm - bryder jeg mig heller ikke om

Borland Together - var OK for 5-6 år siden, men jeg har ikke
brugt det i mange år nu

Poseidon - var faktisk rigtigt godt engang, men de skifter licens
og opdaterings politik hver anden uge

ArgoUML - super simpel, men kan det jeg gerne vil, så det er faktisk
idag mit foretrukne valg

MS Visio er corporate standard så den er jeg nødt til at bruge en
del. Men hvis jeg har frit valg så bruger jeg ArgoUML.

[Jeg er iøvrigt udmærket tilfreds med Visio til mange andre slags
diagrammer, men altså ikke til UML]

Arne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-11-07 03:15

On Fri, 16 Nov 2007 21:07:02 -0500
Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote:

> ArgoUML - super simpel, men kan det jeg gerne vil, så det er faktisk
> idag mit foretrukne valg

I den simple afdeling, og hvis OS er *nix, *bsd eller Linux, kan
umbrello også anbefales. Det forudsætter en række KDE libs.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-11-07 13:58

Lars - Aarhus C <lmkkREMOVE@vip.cybercity.dk> writes:

> Hvilke UML tools bruger de professionelle? Hvad har folk herinde gode
> erfaringer med?

Efter at have kigget på nogle stykker valgte jeg MagicDraw.
Det er dog nogle versioner siden.
Jeg havde kun brug for at tegne klassediagrammer, men resten er
vist også godt nok. Der er en Community Edition der er begrænset
til 25 elementer per diagram, men den kan bruges til at prøve den
af på.

Jeg har også prøvet den der er indbygget i IBM's Rational Developer,
og den var brugbar, men jeg synes ikke den var lige så behagelig som
MagicDraw.

/L