Asrock 939 Dual-Sata.
Fra : WhiteD

Dato : 18-11-07 19:37

Jeg overvejer at opgradere mit nuværende system og vil lige sikre mig ved at
spørge herinde.

Kan mit 939Dual-Sata køre med en Athlon 64 X2 4800+?

Har kigget på http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=939Dual-SATA2&s=n men
blev lidt forvirret over noget de skriver, "939Dual-SATA2 with AM2CPU
Board".

Mvh Finn.

Fra : Dr.Phil

Dato : 18-11-07 20:05

"WhiteD" <WhiteD@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har kigget på http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=939Dual-SATA2&s=n men
> blev lidt forvirret over noget de skriver, "939Dual-SATA2 with AM2CPU

Ja det kan du ifølge deres CPU liste.
Socket Family
Model Frequency FSB
Cache Rev Bios
939 Athlon 64 X2 4800+ 2400 1000MHz 1MB+1MB E All

Din forvirring gælder det Add-on kort man kan købe for at køre sokkel AM2
cpu´er og DDR2 Ram.
se det her... http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211149

Men det skal du ikke bruge da den AMD X2 4800+ er en sokkel939 som dit
bundkort osse er.

Dog ved jeg ikke hvor man finder bundkorts revision henne. Ifølge listen så
skal di bundkort være Rev. E.
Jeg vil osse anbefale at flashe bios til den nyeste version INDEN du sætter
cpu´en i.

Fra : F.N

Dato : 19-11-07 07:31

Tak for dit hurtige svar.

Jeg har desværre en rev. 0 så det ser ud til at jeg lige så godt kan kigge
efter et nyt bundort.

Mvh Finn

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-07 07:58

F.N wrote:

> Jeg har desværre en rev. 0 så det ser ud til at jeg lige så godt kan kigge
> efter et nyt bundort.

Har du den Athlon 64 X2 4800+ s939?

For hvis du både skal købe ny CPU og nyt bundkort skal du lige vide at
s939 er død.

Jesper Poulsen