Hp dl 360 g3 - boote uden cpu+ram...
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 15:41

Hejsa.

Jeg har fået nogle hp dl 360 g3 i "samlesæt".

Er der nogen der ved om en sådan kan få noget frem på skrærmen uden cpu+ram?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Hans

Dato : 15-11-07 15:51

> Jeg har fået nogle hp dl 360 g3 i "samlesæt".
> Er der nogen der ved om en sådan kan få noget frem på skrærmen uden
> cpu+ram?

Det kan den helt sikkert ikke, da der ingen CPU er til at udføre nogen som
helst instruktion. Du vil sikkert få nogle bib lyde som indikere, at du
mangler CPU og RAM.

Hvis du har en ILO i den er jeg lidt i tvivl om du kan se noget ud fra den.
Jeg tvivler men det var da værd at kigge efter.

Men hvad er det du vil have udlæst? Hvad kan man om muligt have brug for at
vide ud over CPU og RAM?

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 16:44

> Men hvad er det du vil have udlæst? Hvad kan man om muligt have brug for
> at vide ud over CPU og RAM?

Hehe.

Jeg har fået en masse tomme "cases" - og fået oplyst at nogen virker og
nogen virker ikke.

Jeg har et mindre antal cpu+ram+diske, som jeg skal have sat i nogle af
disse cases - hvormed jeg skulle have en hel server.

Spørgsmålet var så om jeg kunne få liv i en case uden først at montere
cpu+ram. Jeg har forsøgt dette - et par stykke lyser i "fault" dioden i
front - andre gør ikke.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-07 16:12

<Rune Nicolajsen> wrote in message
> Hejsa.
>
> Jeg har fået nogle hp dl 360 g3 i "samlesæt".
>
> Er der nogen der ved om en sådan kan få noget frem på skrærmen uden
> cpu+ram?

Nej.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-11-07 17:17

On Thu, 15 Nov 2007 16:11:45 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> Nej.

Det siger du meget firkantet. Kender du iLO og kan du positivt sige,
at iLO ikke virker, hvis der ingen CPU er i?

-A

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-07 18:38

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> Det siger du meget firkantet. Kender du iLO og kan du positivt sige,

Ja jeg kender ILO

> at iLO ikke virker, hvis der ingen CPU er i?

Og ILO giver ikke noget på skærmen (som jeg læser det, mener man med
skærmen, at den er sat til serveren), ILO har intet med skærmen at gøre, da
det er remote administration /consol.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-11-07 19:04

On Thu, 15 Nov 2007 18:38:09 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> Og ILO giver ikke noget på skærmen (som jeg læser det, mener man med
> skærmen, at den er sat til serveren),

Det er oplagt, at der ikke kommer noget på den almindelige konsol, men
iLO viser da noget på *iLO*-skærmen og i praksis opnår han altså det
han vil, nemlig at finde ud af noget om hardwaren.

-A

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-07 19:57

> Det er oplagt, at der ikke kommer noget på den almindelige konsol, men
> iLO viser da noget på *iLO*-skærmen og i praksis opnår han altså det
> han vil, nemlig at finde ud af noget om hardwaren.

Så er det altså nemmere at slå serie nummeret op, og se istedet for.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-11-07 23:44

On Thu, 15 Nov 2007 19:56:36 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> Så er det altså nemmere at slå serie nummeret op, og se istedet for.

Man kan ikke se på serienummeret, hvor meget der aktuelt er monteret
(og virker) i maskinen, kun hvad der var, da den blev produceret.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-11-07 23:50

>Man kan ikke se på serienummeret, hvor meget der aktuelt er monteret
>(og virker) i maskinen, kun hvad der var, da den blev produceret.

Checkede lige på en server med en nyere version af ILO og den viser
noget simpelt hardware inventory - er lidt i tvivl om den har cachet
det eller om den læser det online.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 16-11-07 01:01

> Man kan ikke se på serienummeret, hvor meget der aktuelt er monteret
> (og virker) i maskinen, kun hvad der var, da den blev produceret.

Vi er lige blevet enige om der ikke sidder ram og CPU i ikke ? er det kort
man vil undersøge, så er det nu altså nemmere at åbne boksen...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-11-07 07:39

On Fri, 16 Nov 2007 01:00:44 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> Vi er lige blevet enige om der ikke sidder ram og CPU i ikke ? er det
> kort man vil undersøge, så er det nu altså nemmere at åbne boksen...

Du nægter simpelthen at erkende, at dit "nej" var forkert?

-A

Fra : N_B_DK

Dato : 16-11-07 18:21

> Du nægter simpelthen at erkende, at dit "nej" var forkert?

Ja det gør jeg, som jeg læste spørgsmålet ville spørger sætte en monitor til
boksen direkte, og det kommer der ikke billede på af, og da du prøvede med
ILO, havde du så CPU´er og RAM i ?