Skift af SCSI controller
Fra : news.tele.dk

Dato : 07-11-07 15:36

Hej

Vi har en server, hvor vi har været nødt til at sætte ny SCSI controller i,
den gamle brændte af.

Problemet er nu, at den køre WIN 2000 Server, der ligger på den SCSI disk
der er tilsluttet SCSI controlleren.

SCSI BIOS finder godt nok HDD, og WIN 2000 begynder også at starte op, men
laver en Blue Screen efter ca. 20 sekunder med, "Inacible boot device"

Jeg går ud fra, det er fordi vi har skiftet til en anden SCSI controller,
og den forsøger at bruge de gamle drivere, men hvordan får vi fortalt WIN
2000 at der er kommet en anden SCSI controller i ?

vh

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-11-07 17:57

news.tele.dk wrote:

> og den forsøger at bruge de gamle drivere, men hvordan får vi fortalt WIN
> 2000 at der er kommet en anden SCSI controller i ?

Søg i dk.edb.system.ms-windows efter repair. Det virker på samme måde i
XP og 2000.

Jesper Poulsen

Fra : news.tele.dk

Dato : 07-11-07 20:15

Hej Jesper

Når vi booter på en Win 2000 CD, kan man enten Installere en ny, eller
reperere den gamle.

Hvis vi vælger "reparer" kan vi enten køre Automatisk, eller vælge Konsol.
Hvis vi vælger automatisk, chekker den bare HDD og MBR på disketten, og
genstarter så.

Mener du, at vi bare skal boote på en WIN 2000 CD, vælge at installere en
ny, og og efterfølgende vil vi så blive spurgt, om vi ønsker at reparere den
der ligger der i forvejen ?

vh

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-11-07 12:53

news.tele.dk wrote:

> Mener du, at vi bare skal boote på en WIN 2000 CD, vælge at installere en
> ny, og og efterfølgende vil vi så blive spurgt, om vi ønsker at reparere den
> der ligger der i forvejen ?

Ja.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 22:01

news.tele.dk wrote:
> [...]
> controller, og den forsøger at bruge de gamle drivere, men hvordan får
> vi fortalt WIN 2000 at der er kommet en anden SCSI controller i ?

Har i en backup med systemstate så installér en ny Windåze på det
hardware i vil køre med og lav en restore incl. systemstate.

Fra : news.tele.dk

Dato : 08-11-07 09:26

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen

> Har i en backup med systemstate så installér en ny Windåze på det hardware
> i vil køre med og lav en restore incl. systemstate.

Hej

Desværre ingen backup :(

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 22:33

"news.tele.dk" <jlb@jlb.dk> wrote in message

> SCSI BIOS finder godt nok HDD, og WIN 2000 begynder også at starte op, men
> laver en Blue Screen efter ca. 20 sekunder med, "Inacible boot device"

Kan du boote den i "safe mode"?

Ellers vil jeg tilslutte mig Claus' forslag.

mvh
///M

Fra : news.tele.dk

Dato : 08-11-07 09:27

Hej

Kan desværre heller ikke Boote den i safe mode..

vh

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-11-07 12:54

///M wrote:

> Kan du boote den i "safe mode"?

Controlleren er en del af HAL og det bliver ikke disablet i safe mode.

Der skal en "reinstalls-reparation" til.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 12:49

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Controlleren er en del af HAL og det bliver ikke disablet i safe mode.

Du antager at problemet opstår i hardwaren - det kunne teoretisk også være i
driveren, afhængigt af hvordan SCSI-kortet er anvendt.

mvh
///M

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-11-07 17:53

///M wrote:

> Du antager at problemet opstår i hardwaren - det kunne teoretisk også være i
> driveren, afhængigt af hvordan SCSI-kortet er anvendt.

???

Jesper Poulsen