I hvilke banke skal RAM sidde
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 22:08

Hej.

Har en PC med Intel bundkort, D865GLC
Der er 4 ramsokler, benævnt
Channel A 0
Channel A 1
Channel b 0
Channel b 1
Hvordan skal jeg anbringe mine 4 ramklodser for at opnå bedste resultat?
Jeg har 2 x 256MB og 2 x 512 MB og jeg fornemmer ikke at de bliver udnyttet
optimalt.
I bios kan jeg slå Hyper-thrading Technolygi til eller fra. Hvad er
optimalt?

--
Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-10-07 22:14

On Tue, 30 Oct 2007 22:07:58 +0100, "Erik M. Nielsen" <admin på
hobby-forum.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har 2 x 256MB og 2 x 512 MB og jeg fornemmer ikke at de bliver udnyttet

Hvad med at slå op i manualen der giver en detaljeret forklaring på
installation af DIMM'er:

ftp://download.intel.com/support/motherboards/desktop/d865glc/BFLC_English.pdf

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 23:46

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> installation af DIMM'er:
>
> ftp://download.intel.com/support/motherboards/desktop/d865glc/BFLC_English.pdf

Jo, tak. Det har jeg prøvet og nu ved jeg hvordan de skal sidde. Jeg har
nøjedes med at montere de to 512 klodser, men jeg kan ikke få den til at
køre dual. Men det skal måske være specieldesignet ram for at det fungerer i
dual?

Fra : Hans

Dato : 30-10-07 23:52

Erik M. Nielsen wrote:
> [...]
> har nøjedes med at montere de to 512 klodser, men jeg kan ikke få den
> til at køre dual. Men det skal måske være specieldesignet ram for at

Det skal helst være et dual-channel kit, da selv to ens moduler købt på
samme tid ikke kan garanteres at fungere som dual-channel.

Hans

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-11-07 02:21

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Det skal helst være et dual-channel kit, da selv to ens moduler købt på
> samme tid ikke kan garanteres at fungere som dual-channel.

Sjældent at det sker, men det kan ske at 2 tilsyneladende blokke ikke vil
køre dual channel.

Til Erik:
Du kan få dine ram til at køre dual-channel således:

Channel A 0 : 256 MB
Channel A 1 : 512 MB
Channel B 0 : 256 MB
Channel B 1 : 512 MB

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 06:33

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre dual channel.
>
> Til Erik:
> Du kan få dine ram til at køre dual-channel således:

Tak Benjamin.
Jeg har fjernet mine 256 klodser. De kørte 266 mhz mens dem på 512 kørte
333. Og det går vel ikke?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-11-07 06:59

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev i meddelelsen

> Tak Benjamin.
> Jeg har fjernet mine 256 klodser. De kørte 266 mhz mens dem på 512 kørte
> 333. Og det går vel ikke?

Det kan man sagtens, blot med det men at bundkortet indstiller hastigheden
efter de langsomste ram, altså 266 MHz.

Mvh
Benjamin