ACER Altos G500
Fra : news.tele.dk

Dato : 30-10-07 13:42

Hej

Vi har ovenstående server i vores firma.

Efter en ombygning af serverrummet, hvor vi havde strømmet taget fra, ville
den ikke starte op igen. Der kom liv i den, og HDD spandt op, men intet
skærmbillede.

Efter de sadvanlige tjek (HDD pillet fra, andet grafik kort osv.) prøvede
vi at Cleare CMOS'en (der er en jumper til det på mother boardet.) Det
virkede desværre heller ikke.

Så købte vi en nye strømforsyning, og det virkede, nu tændte den for
skærmen, og der kom ACER logo på skræmen.

Problemet er nu bare, at den ikke kommer videre, den bliver stående med
ACER logo på ?

Er det fordi vi har haft clearet CMOS'sen ? / er der nogen der har været
ude for lignende problem før ?

vh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 15:39

Jeg har ikke den store erfaring med servere, men jeg ville undersøge om
diskene kørte raid, og om de stadig er sat til at køre raid i bios på MB
eller controller...

Vær dog MEGET varsom med dette, hvis der er vigtige data på diskene...
(Kontakt evt. ACER)

/Jacob

--
Del dine erfaringer med os andre: http://www.brafi.dk/webhosthjaelp
Få din egen 1 GB billedmappe på http://upload.brafi.dk

Fra : news.tele.dk

Dato : 30-10-07 15:44

Hej Jacob

Problemet er, at jeg ikke kommer så langt at jeg kan komme ind i BIOS - den
viser bare et ACER logo, og så ikke mere.

vh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 16:45

okay. Kan du ikke trykke esc og så se mere?

Fra : news.tele.dk

Dato : 30-10-07 22:06

Hej Jacob

Desværre ikke, ingenting virker...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-11-07 19:54

"news.tele.dk" <jlb@jlb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jacob
>
> Desværre ikke, ingenting virker...
´
Du har også prøvet at køre den i minumums konfig? (strippe den for alt
unødvendigt for at få POST)

Hvis det heller ikke virker har den zappet motherboardet.

/Dennis

Fra : news.tele.dk

Dato : 07-11-07 15:33

ja, Desværre var bundkortet helt dødt.