ACER Altos G500 server.
Fra : news.tele.dk

Dato : 30-10-07 13:44

Hej

Vi har ovenstående server i vores firma.

Efter en ombygning af serverrummet, hvor vi havde strømmet taget fra, ville
den ikke starte op igen. Der kom liv i den, og HDD spandt op, men intet
skærmbillede.

Efter de sadvanlige tjek (HDD pillet fra, andet grafik kort osv.) prøvede
vi at Cleare CMOS'en (der er en jumper til det på mother boardet.) Det
virkede desværre heller ikke.

Så købte vi en nye strømforsyning, og det virkede, nu tændte den for
skærmen, og der kom ACER logo på skræmen.

Problemet er nu bare, at den ikke kommer videre, den bliver stående med
ACER logo på ?

Er det fordi vi har haft clearet CMOS'sen ? / er der nogen der har været
ude for lignende problem før ?

vh

Jesper

Fra : Kjeld Nørgaard

Dato : 07-11-07 16:56

news.tele.dk <jlb@jlb.dk> skrev:

> [...]
>
> Så købte vi en nye strømforsyning,
>og det virkede, nu tændte den for
>skærmen, og der kom ACER logo på skræmen.

Hvis i har midstet BIOS total så er der kun et at
gære bestille en ny Prom
CMOS sen er normalt det område Bios data bliver
lagret i. så normal betyder det intet at nulstille
den. det gære for eks. når jeg har kæbt en maskine
med pasword på Bios. så er det den metode der
bruges til at fjerne pasword.

kjeld