Matsonic MS9377C kan ikke starte
Fra : oscar

Dato : 28-10-07 20:46

Hej

Er der nogle der har nogle fif, jeg var inde i bios og ændre
indstillingerne ( hastighed på ram) og nu ville den ikke starte igen,
og jeg har ikke adgang til bios .

Hvad nu ?

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-10-07 21:06

"oscar" <wistroem@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er der nogle der har nogle fif, jeg var inde i bios og ændre
indstillingerne ( hastighed på ram) og nu ville den ikke starte igen,
og jeg har ikke adgang til bios .
Hvad nu ?

Har du prøvet at resette BIOS? Evt at tage batteriet ud i 1/2 til 1 time?

Fra : co@ch [4130]

Dato : 29-10-07 23:07

> [...]

>Er der nogle der har nogle fif, jeg var inde i bios og ændre
>indstillingerne ( hastighed på ram) og nu ville den ikke starte igen,

Kig i manualen.
Der sidder en jumper på bundkortet til at nulstille bios til
fabriksstandard.

Bri@n

Fra : Kjeld Nørgaard

Dato : 07-11-07 17:02

> [...]
>
>Er der nogle der har nogle fif, jeg var inde i
bios og ændre
>indstillingerne ( hastighed på ram) og nu ville

Hvis der på dit bundkort er et punkt til at
nulstille/clear CMOS så er det du skal. Når dette
er gjord skal maskinen slukkes helt altså
netledning helt ud af maskineb i mindst 1 minut.

kjeld